رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

توزیع ۶۰ هزار نهال گواهی شده گردو در کشور

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۰۴۸۱
توزیع ۶۰ هزار نهال گواهی شده گردو در کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶۰ هزار نهال گواهی شده‌ی گردو با تولید بیشتر محصول را در استان همدان برای نخستین بار در کشور پرورش دادیم و توزیع کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ منصور رضوانی جلال، در بازدید اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از باغات گردو بخش زند شهرستان ملایر گفت: در گذشته نهال گواهی شده از طریق واردات تامین می‌شد و برای نخستین بار در کشور نهال گواهی شده گردو در استان همدان تولید و پارسال بیش از ۶۰ هزار نهال در کشور توزیع شد.

وی افزود: تولید گردو در باغات استان طی سال‌های اخیر با طرح سرشاخه کاری درختان گردو و توزیع نهال‌های گواهی شده از ۲/۵ به ۴/۵ تن در هکتار رسیده است.

رضوانی جلال بیان کرد: استان همدان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار باغ گردو است که نزدیک سه هزار و ۵۰۰ هکتار از آن در شهرستان ملایر واقع شده است. همچنین باغات انگور ملایر بیش از ۶۰ درصد سطح باغات استان همدان را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: از سرشاخه کاری که نقش بسزائی در ارتقاء بهره‌وری دارد، در باغات گردو و انگور استفاده می‌شود.

رضوانی جلال با با بیان اینکه شهرستان تویسرکان قطب تولید گردو کشور و جهان شناخته شده است، ادامه داد: ما متعهد شدیم پارسال ۷۰ هزار پیوندک در باغات استان داشته باشیم که با استقبال باغداران و همراهی مروجان و حمایت فرمانداران ۱۲۳ هزار پیوندک  را در باغات داشتیم.

رضوانی جلال اظهار کرد: با تداوم اقدامات صورت گرفته در زمینه گردو، ارتقاء کمی و کیفی این محصول و افزایش برداشت گردو در باغات را از  ۲ تا ۲/۵ تن در هکتار به ۴ تا ۴/۵ تن در هکتار داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز