معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان تاکید کرد:

ضرورت تجهیز مدارس استان به ملزومات پیشگری از کرونا / رعایت ۸۰درصدی شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استان همدان

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۰:۵۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷۲
ضرورت تجهیز مدارس استان به ملزومات پیشگری از کرونا / رعایت ۸۰درصدی شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استان همدان
معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان بر ضرورت تجهیز مدارس استان به ملزومات پیشگری از کرونا توسط مسئولین و خیرین تاکید کرد و گفت: مدارس استان همدان ۸۰درصد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند.

عبد الله جعفری درگفتگو با خبرگزاری برنا از همدان با بیان اینکه در استان همدان بازدید های میدانی بسیاری تاکنون از مدارس انجام شده است مطرح کرد:باتوجه به بازدید هایی که از مدارس استان همدان تاکنون داشتیم مشخص شد ۱۰۰درصد دانش آموزان از ماسک استفاده می کنند.

وی افزود:۸۰درصد مدارس پروتکل های بهداشتی و‌اجتماعی را رعایت می کنند وبه ۲۰درصد باقی مانده هم‌‌تذکر دادیم که‌پروتکل های اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

جعفری با اشاره رعایت بهداشت در مدارس استان همدان عنوان کرد:با پیگری های انجام شده عدم استفاده از  ویا تعویض ماسک ها به حداقل رسیده و تمام مدارس و کلاس ها روزانه ضد عفونی می شود.

معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان با اشاره ضرورت تجهیز مدارس استان به ملزومات پیشگری باحمایت مسولین وخیرین مطرح کرد:با توجه به اینکه یکی راه های پیشگری از کرونا استفاده وسایلی هم چون تب سنج ویا دستگاه ضد عفونی می باشد از مسولین و خیرین درخواست دارم که اداره آموزش و پرورش استان همدان را در این قسمت یاری کنند.

وی با اشاره به اعتبارات وزرات آموزش وپرورش در حوزه   بهداشت وسلامت دانش آموزان بیان کرد:اعتبارات وزرات آموزش وپرورش استان‌همدان در حوزه بهداشت و سلامت برای ۲۹۵هزارنفر دانش آموز مبلغ دو ملیارد تومان در سال ۹۹می باشد.

جعفری ضمن تشکر از تلاش معلمین در ایام کرونا مطرح کرد:خوشبختانه نیروهای انسانی و معلمین در ایام سخت کرونا چه در فضای مجازی وچه در فضای حقیقی برای کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در کنار دانش آموزان بودند.

وی با بیان اینکه ساعت حضور دانش آموزان در کلاس های درس کمتر شده است مطرح کرد:براساس مصوبه ستاد کرونا استان مدارس در مقطع دبیرستان باید ساعات حضور خود را از ۹۰ دقیقه ساعت درس به ۳۵برسانند.

معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان ادامه داد : هم چنین در مقطع ابتدایی دانش آموزان باید ۲۰دقیقه در هر ساعت درس  حضور داشته باشند.

جعفری گفت:زنگ های تفریح های مدارس باید کوتاه تر باشد و دانش آموزان تجمع نکنند.

وی با اشاره به دانش آموزان و معلمین مشکوک به کرونا مطرح کرد:طی ده روز گذشته دانش آموزانی که مشکوک به کرونا بودند از حضور آن ها به مدارس ممانعت به عمل آمد.

معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان همدان گفت:هر دانش آموز مبتلا ویا مشکوک به بیماری کوید۱۹ضمن دریافت گواهی سلامت شبکه بهداشت باید به مدت دو هفته قرنطینه شود ودر مدرسه حضور نداشته باشد

وی در خاتمه گفت:تنها ۴۰درصد مدارس استان همدان جمعییت بالای صد نفر دارنند که درصدد آن هستم این مدارس هر چه سریع تر مجهز به وسایل پیشگری از کرونا شونند

نظر شما