​مدیر منطقه یک شهرداری همدان خبر داد:

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال جهت احداث و بهسازی مسیل های شهری منطقه یک همدان

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۱:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۳۶۷
اختصاص ۸۰ میلیارد ریال جهت احداث و بهسازی مسیل های شهری منطقه یک همدان
مدیر منطقه یک همدان از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال جهت. بهسازی مسیل های منطقه یک همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛مسعود دهبانی صابر با بیان اینکه توامند سازی زیر ساخت ها و افزایش تاب آوری شهر در مقابل بحران های طبیعی یکی از اهداف مهم در منطقه یک است گفت از سال گذشته با استفاده از نیروهای متخصص بیش از هزار متر از رودخانه های سطح منطقه لایروبی و بازسازی شدند که خوشبختانه شهروندان بدون هیچ گونه مشکلی فصول پاییز و زمستان را پشت سر گذاشتند.

مسیل های همدان

مدیر منطقه یک بیان کرد: از ابتدای سال جاری احداث و بهسازی مسیل های سطح منطقه یک با در نظر گرفتن بودجه 80 میلیارد ریالی آغاز شده است که از مهم ترین آنها می توان به پروژه دیوار کشی رودخانه های دره مراد بیگ و بلوار کاج، هدایت آبهای سطحی خیابان جوادیه، بازسازی و لایروبی رودخانه های زیر زمینی سطح منطقه، حفر چاه و نوکنی قنوات، احداث و مرمت نهری ها در خیابان های مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به عملیات دیوار کشی رودخانه دره مراد بیگ گفت دیوار کشی های این رودخانه به اتمام رسیده است و هم اکنون عملیات بتن ریزی اجرای فوندانسیون کف و بندکشی دیوارها در حال اجرا می باشد. همچنین در رودخانه بلوار کاج نیز خاکبرداری های لازم جهت ایمن سازی حریم رودخانه صورت پذیرفته و اجرای سنگکاری دیواره ها آغاز گردیده است.

مسیل های همدان

مدیر منطقه یک گفت از ابتدای سال جاری عملیات احداث و مرمت نهری ها نیز در خیابان های سطح منطقه که می توان به خیابان های مهدیه، ابوطالب کوی مدرس، جهاد، میرزاد عشقی، کوی خاتم، استادیوم، بوعلی، اسلامیان و .... اشاره کرد آغاز شده است تا با هدایت درست آبهای سطحی احتمال وقوع آبگرفتگی به پایین ترین حد ممکن برسد.

مسیل های همدان

دهبانی صابر با بیان اینکه در زمان بارشهای شدید یکی از مهم ترین دلایل طغیان و آبگرفتگی عدم لایروبی درست کانالها و رودخانه های زیر زمینی است گفت در سال جاری با استفاده از برنامه زمان بندی صورت گرفته لایروبی و مرمت این رودخانه ها به صورت منظم انجام خواهد شد تا در سال جاری نیز مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نظر شما