مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ایی استان همدان عنوان کرد:

عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر جان باختگان حوادث جاده ای استان همدان

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۴۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶۷
عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر جان باختگان حوادث جاده ای استان همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، گفت: درصد قابل توجهی از جانباختگان حوادث جاده ای مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مصطفی پناهنده در ویدئو کنفرانس برنامه ریزی دهه ایمنی که با هدف افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی در جاده ها، نامگذاری شده است، اظهار داشت: متاسفانه حدود ۵۰ درصد از جانباختگان نیز جوان و دارای سنی بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند و عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز بر افزایش شدت جراحات و مرگ موتورسواران تاثیر زیادی دارد.

او افزود: از طرف دیگر این جانباختگان و افراد جزو نیروهای مولد و جوان کشور هستند که نبودشان بدون شک خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در استان اجرا می‌شود.

پناهنده با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار توزیع شده است، یادآور شد: پارسال طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی شامل ایمن سازی (آشکار سازی کامیون‌ها، ادوات کشاورزی، وانت بارها، عابران پیاده و موتور سیکلت سوارها) انجام شده است.

او در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای آموزش و ترویج رعایت نکات ایمنی در جهت کاهش سوانح و حوادث جاده ای با دستگاههای مرتبط از جمله هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، صدا وسیما، آموزش و پرورش و... هماهنگی های لازم انجام شده است، ابراز داشت: همه گروه های مختلف مردم به نحوی از جاده ها و راه ها استفاده می کنند و همچنین از حوادث و سوانح جاده ای مستثنی نیستند.

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد: نامگذاری ۱۴ تا ۲۵ آبان ماه به عنوان دهه ایمنی راهها فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار داده است تا با آموزش و ترویج  نکات ایمنی در جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح و حوادث رانندگی قدم موثری را برداریم. 

مصطفی پناهنده بیان داشت: ما باید از دوران کودکی رعایت قوانین و  مقررات راهنمایی و رانندگی را به فرزندانمان آموزش دهیم که در همین زمینه این اداره کل با اعزام کارشناسان خود به مدارس حاشیه راه ها و دیگر مدارس اقدام به توزیع بسته های آموزشی و ایمنی در بین دانش آموزان می کند.

این مسئول افزود: آشکارسازی و آرام سازی ترافیک‌های عبوری در محورهای مواصلاتی استان، توزیع کتابچه و بروشور آموزشی و اقلام تبلیغی و همچنین نصب تبلیغات محیطی از دیگر اقدامات انجام شده به منظور هفته ایمنی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز