مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۳۵۱۲
گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان، گفت:گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ آرتین کمالی با اعلام این خبر مطرح کرد: نقص فنی و غیراصولی از وسایل گرمایشی در منزل موجب مرگ این زن جوان شد.

وی یاد آور شد: در این حادثه یک مرد هم دچار مسمومیت شده است که با تلاش تیم اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: درشش ماهه ابتدای امسال تنها یک زن بر اثر گازگرفتگی در استان جان خود را از دست داده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 تن بود 80 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه ها برای کاهش  این آمارها شد.

کمالی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه ذکر کرد.

وی گفت: استفاده از آبگرمکن و بخاری های فرسوده دارای نقص فنی و بدون کلاهک یا دودکش استاندارد، بیشترین موارد ابتلا به مسمویت را تشکیل می‌دهد.

کمالی افزود: در محیط های سربسته همچون اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه در زمان هایی که راه های خروج هوا بسته باشد خطر مسمومیت به شدت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در صورت مواجهه با افراد دچار مسمومیت ابتدا در و پنجره ها را باز کرده تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند و در صورت لزوم افراد مسموم را به فضای باز منتقل کنند.

مدیر کل پزشکی استان همدان اظهار داشت: همچنین با بستن شیرگاز و خاموش کردن وسایل گرمایشی، موضوع را به اورژانس اطلاع رسانی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز