مدیر کل اوقاف و امور خیریه خبر داد:

ثبت ۷ وقف جدید در سال جاری/۲۰۰۰بسته ی معیشیتی توزیع می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۶:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۳۷۷۷
ثبت ۷ وقف جدید در سال جاری/۲۰۰۰بسته ی معیشیتی توزیع می شود
حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳ موقوفه جدید در استان همدان به ثبت رسیده است، مطرح کرد: از این تعداد ۷ مورد آن مربوط به هفت ماهه سال جاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی زین العابدینی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، مطرح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی  برنامه‌ها  اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری به برنامه‌های رکنی و غیررکنی تقسیم می‌شوند.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های دهه وقف، تجلیل و تکریم از همکاران عرصه وقف را همزمان با سراسر کشور به صورت غیرحضوری و در استان همدان به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیش خواهیم گرفت؛ از اجرای طرح احسان ماندگار با محوریت توزیع دو هزار بسته معیشتی و حمایتی از محل اجرای موقوفات در میان خانواده‌های نیازمند استان همدان همزمان با دهه وقف خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: غبارروبی بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به انجام خواهد رسید و در صورتی که شرایط استان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نامناسبی نباشد، عیادت از فعالان عرصه وقف و آنها که در بستر بیماری هستند را در پیش خواهیم گرفت.

وی از برگزاری برنامه‌ای در خصوص تکریم مدافعان سلامت در طول دهه وقف سخن گفت و افزود: اگر در شهرستان‌های همدان نماز جمعه‌ای برگزار شود، مطالبی را در خصوص سنت حسنه وقف و در راستای ترویج آن ارائه خواهیم کرد.

حجت الاسلام زین العابدینی در تشریح اقدامات شش ماهه سال جاری در دوران شیوع کرونا نیز مطرح کرد: در این دوران بالغ بر ۱۶ هزار عدد ماسک به بیمارستان‌ها اهدا و افزون بر ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک نیز بین مردم مناطق کمتر توسعه یافته استان همدان توزیع شد.

۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و حدود دو هزار و ۴۰۰ لیتر بین مردم توزیع شد

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده برای بیمارستان‌ها و حدود دو هزار و ۴۰۰ لیتر بین مردم توزیع شد، عنوان کرد: تعداد ۸۰۰ گان و دو هزار دستکش مخصوص بیمارستانی نیز بین برخی بیمارستان‌هایی که به این موارد نیاز داشتند، توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در این راستا در مجموع بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد: تمامی این روندها با هماهنگی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و دستگاه‌های متولی به انجام رسیده است.

حجت الاسلام زین العابدینی از توزیع بسته‌های غذایی گرم بیمارستانی افزون بر ۲۰۰ پرس و بسته‌های میان وعده بالغ بر ۸۰۰ پرس سخن گفت و افزود: علاوه بر این موارد بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۸۰ بسته موادغذایی نیز در سه مرحله تهیه شده است که ارزش هر یک از این بسته‌ها در حدود ۳۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در تمامی این بسته‌های مواد غذایی، اجناس و کالاهای ایرانی باکیفیت استفاده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شروع سال تحصیلی نیز بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با رعایت الگوی اسلامی ایرانی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد که ارزش هر بسته نیز در حدود ۱۴۰ هزار تومان بود.

حجت الاسلام زین العابدینی مطرح کرد: در حوزه نیّات اجتماعی خیّرین طی یک سال اخیر بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در حوزه نیات خیریه بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در حوزه نیّات مذهبی، بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، در حوزه مساجد بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳ موقوفه جدید در استان همدان به ثبت رسیده است، مطرح کرد: از این تعداد ۷ مورد آن مربوط به هفت ماهه سال جاری بوده است.

وی از اجرای طرح وقف‌های مشارکتی نیز خبر داد و افزود: با این روند هر فردی در حد توان خود می‌تواند در امر وقف سهیم باشد.

وی ادامه داد: در استان همدان یک ملک در محدوده پردیس برای سرای سالمندان وقف شده که هم اکنون برای به نتیجه رساندن این موضوع به عنوان یک وقف اجتماعی در حال رایزنی هستیم.

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه به دنبال این نیستیم که متولی اجرای طرح‌های وقفی باشیم، گفت: از افراد واقف خواستاریم متولی اجرای طرح وقفی خود را معیّن کنند.

 

نظر شما