فرماندار نهاوند:

صف های طولانی اماکن عمومی و خصوصی در نهاوند برای کاهش ابتلا به کرونا مدیریت شوند

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۴۰۶۰
صف های طولانی اماکن عمومی و خصوصی در نهاوند برای کاهش ابتلا به کرونا مدیریت شوند
فرماندار نهاوند، گفت: صف های طولانی اماکن عمومی و خصوصی در نهاوند برای کاهش ابتلا به کرونا مدیریت شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مراد ناصری صبح شنبه در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه فعالیت و عملکرد تمامی کمیته ها و اعضای ستاد مبارزه با کرونا ویروس ارزیابی و نتیجه گیری خواهد شد، گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و ایجاد جو آرام و همدلی و همچنین  جلوگیری از تشنج در جامعه لازم و ضروری می باشد ، همچنین مراقبت از  سلامت شهروندان و پیروی از توصیه های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری مهم و نیازمند برنامه ریزی و مدیریت می باشد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان و دیگر مناطق استان بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با همکاری وهمراهی مردم تاکید کرد و گفت : با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری به همشهریان توصیه می شود از برگزاری هرگونه مهمانی ، مراسم جشن و عزا و تردد غیر ضرور پرهیز و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی حتما رعایت شود.

فرماندار نهاوند در ادامه تصریح کرد: در کنار ازدحام جمعیت و ترددهایی که در سطح جامعه دیده می شود مطب‌های خصوصی پزشکان و کلینیک‌های دولتی این روزها غافل از افزایش شیوع ویروس کرونا شلوغ‌تر از گذشته است و برخی از این مطب ها تا پاسی از نیمه شب با ازدحام روبرو است ، که در صفوف نوبت گیری و به صورت فشرده در کنار هم برای زمان طولانی می نشینند ، که این موضوع باید مدیریت شود.

وی استفاده از دستگاه های نوبت گیری در این مطب ها و پذیرش نکردن بیش از حد بیمار از عوامل پیشگیرانه ای است که باید به آن توجه شود اما متاسفانه برخی از پزشکان بدون توجه به این موارد پذیرش می کنند و این موضوع منجر به تشکیل صف برای نوبت و ادامه معالجه تا نصف شب می شود.

ناصری خاطرنشان کرد: علاوه بر مطب ها بانک ها و دفاتر خدماتی ارتباطی نیز از جمله اماکن شلوغ و پرتردد هستند و باید مراکز تجاری و بازارها ، تاکسیرانی ، باغ بهشت را نیز به این اماکن اضافه کرد که این روزها مملو از جمعیت است.

وی تاکید کرد: جا دارد موضوع حساس سازی مردم از سوی رسانه ها و ایجاد موجی برای کاهش آمار مبتلایان در دستور کار قرار گیرد تا مردم بدانند که شرایط عادی نیست و خطر کرونا همچنان وجود دارد. 

ناصری افزود: اگر مردم همکاری نکنند به طور قطع حلقه محدودیت های کرونایی تنگ تر می‌شود بنابراین انتظار داریم مردم برای جلوگیری از خسارت های اقتصادی و معیشتی و سلامت جامعه همکاری کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

نظر شما