نفسی نو در کالبد ورزش استان همدان دمیده شد؛

مرد روزهای سخت و ناجی ورزش و جوانان استان همدان

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۲:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲۴
مرد روزهای سخت و ناجی ورزش و جوانان استان همدان
مدیرکل ورزش و جوانان تازه نفس استان همدان با همدلی و هم آوایی نفسی نو در کالبد ورزش استان همدان دمیده و امروز همه چیز برای تحولی در ورزش و جوانان استان همدان فراهم است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، کم‌تر یک ماه از انتصاب حمید سیفی به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان می‌گزد اما در همین روزهای ابتدایی می‌توان شاهد یک هم‌دلی و هم‌آوایی در دستگاه ورزش استان همدان باشیم چراکه ایشان حمید سیفی را فردی ورزشی آشنا با مسائل پیرامون خود می‌دانند.

اما حمید سیفی که در بین عام و خاص به سخت‌کوشی و حق‌طلبی معروف است این روز موجبات دمیده شدن روح تازه در کالبد خاموش ورزش و جوانان استان همدان را فراهم آورده است.

ازجمله این اقدامات را می‌توان ارج نهادن به جایگاه پیشکسوتان ورزشی نام برد، افرادی که سالیان سال در دستگاه ورزش استان حضور داشتند اما به‌واسطه ناملایماتی‌های روزگار کنار گذاشته‌شده بودند.

حمید سیفی خود را مدیون مردم استان همدان عنوان کرد، و همراه این مهم را بر زبان و عمل دارد چراکه از گذشته تاکنون هرگاه کهن دیار هگمتانه آمده است باعلاقه‌ای خاص و توجهی وافر به موضوعات پیرامون استان پرداخته است که از نمونه‌های آن می‌توان به برگزاری سمینارها، همایش‌ها و غیره اشاره کرد.

او ایثارگر است و نقش ایثار و شهادت را در پیشبرد اهداف در حکومت اسلامی را خوب درک کرده و امروز نیز با بهره‌گیری از ظرفیت همه این عزیزان می‌خواهد دین خود را به خانواده معزز و معظم شهدا ادا کند، کشتی‌گیر بااخلاق روزهای نه‌چندان دورسخنی از مقام معظم رهبری در خصوص شهید گران‌قدر حاج علی چیت‌سازیان را همواره بر زبان دارد و در جمع‌های خصوص و عمومی و جلسات با ورزشکاران و جوانان به تبیین ابعاد مختلف آن می‌پردازد جمله‌ای که امروز بیش از هرروزی به آن نیاز داریم، جمله‌ای که به گفته گواهان آن دوران حاج علی چیت‌سازیان روی شیشه عقب یک مینی‌بوس که کار اعزام بچه‌های همدان را به جبهه انجام می‌داد نوشته بود: «برای  گذشتن از سیم خوار دار دشمن از سیم‌خاردار نفست عبور کن»

امروز حمید سیفی نیازی به رفاهی‌ات، شهرت و جایگاه نیست چراکه درگذشته همه این‌ها را با تلاش و سخت‌کوشی خود به‌حق تصاحب کرده است.

یکی از مسئولین استان در دیدار با ایشان عنوان کرد: وقتی سوابق شمارا مطالعه می‌کردم دریافتم که شما جایگاه‌هایی را که داشتید به‌سختی و تلاش خود بدون استفاده از سهمیه‌هایی که داشتید کسب کردید و حتی گاهی برخی افراد برای موفق نشدن شما تلاش می‌کردند! شاعر گوید که مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید؛ امروز حمید سیفی به‌مثابه مشکی است که عطر و بوی صفا و صمیمت را به ورزش استان آورده است لذا امیدواریم این همدلی و هم‌آوایی موجبات رونق و توسعه ورزش استان و کسب جایگاه‌های ازدست‌رفته شود.

حمید سیفی در رابطه با برنامه‌های پیش روی خود نیز، گفت: بنده برنامه‌های دقیق و منسجمی را برای پیشرفت و تغییر ورزش کل استان همدان طراحی کرده‌ام  و به‌روز کردن ورزش استان ازلحاظ تجهیزات، مدیریتی، علمی و راه‌اندازی آموزش آکادمیک ورزشکاران قدم اول کاری من است در همه رشته‌ها و بعد هم گام‌به‌گام پیشروی به‌سوی موفقیت و سربلندی ورزش استان در سطح کشور مهم‌ترین برنامه بنده می‌باشد.

وی بابیان اینکه ورزش استان نیاز به یک باشگاه بزرگ دارد تا در تمام رشته‌ها فعالیت کند مثلاً همین باشگاه پاس باید در کنار فوتبال رشته‌های دیگری را هم داشته باشد که بانام پاس وارد مسابقات شوند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های من وضعیت معیشتی و شغلی ورزشکاران است می‌خواهم با یک برنامه ویژه مشکلات آن‌ها را به حداقل برسانم و باید به ورزشکاران انگیزه  داد تا باقدرت هر چه تمام‌تر برای کسب مدال‌های رنگارنگ و قهرمانی تلاش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه همه‌چیز در ورزش استان برای من اهمیت دارد چیز بی‌اهمیتی وجود ندارد، حضور نسل جوان در ورزش و اهمیت دادن به ورزش بانوان رونق بخشیدن به ورزش همگانی... هرکدام اهمیت خاص خود رادارند، تصریح کرد: به نظر من ما اگر مادران سالمی داشته باشیم حتماً جامعه موفق و بانشاطی خواهیم داشت، چون این مادران می‌توانند فرزندان سالمی را تحویل جامعه بدهند که این امر بسیار مسئله مهمی است باید ورزش بانوان در استان همدان در سطح شهر و روستا گسترش پیدا کند  و بانوان هم باید ورزش را جدی بگیرند.

حمید سیفی خود را وام‌دار هیچ شخصی نمی‌داند اما همواره برای پیش برد امور دست یاری به‌سوی مسئولین استان خصوصاً استاندار پرتلاش، نمایندگان شهرستان‌ها، روسای هیئت‌های ورزشی و غیره دراز کرده است تا بتواند سربلندتر از همیشه باشد.

اما امروز قالب هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران، مربیان و غیره از مدیرکل در آشنای ورزش می‌خواهند تا با همدلی و تلاش جمعی با دوری از حواشی گذشته و آینده به امورات جاری ورزش استان بپردازد تا شاهد درخشش ورزش همدان و بازگشت به ورزهای اوج باشیم.

حسین بحیرایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز