اهدا ۲۱ هزار واحد خونی در همدان طی هشت ماهه نخست امسال

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۶:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۷۵
اهدا ۲۱ هزار واحد خونی در همدان طی هشت ماهه نخست امسال
یادگاری با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۷۴ واحد خونی در هشت ماهه امسال اهدا شده است افزود: ۹۰۶ واحد متعلق به بانوان بوده همچنین ۱۳ هزار و ۷۵۰ واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر و یک هزار و ۸۱۷ واحد اهدای کنندگان بار اولی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۷۴ واحد خونی در هشت ماهه امسال اهدا شده است افزود: ۹۰۶ واحد متعلق به بانوان بوده همچنین ۱۳ هزار و ۷۵۰ واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر و یک هزار و ۸۱۷ واحد اهدای کنندگان بار اولی است

یادگاری ادامه داد: افرادی که بیش از یک سال از آخرین اهدای خون آنها می گذرد اهدا کننده با سابقه محسوب می شود و از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ۶ هزار ۲۸۲ واحد خون توسط افراد با سابقه اهدا شده است.

وی اظهار داشت: میزان اهدای خون نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش اندکی داشته است اما این روند با توجه به کاهش عمل ها و جراحی های غیرضروری تاثیری در تامین ذخیره خونی مورد نیاز بیمارستان ها نداشته است.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: پس از اهدای خون، ذخیره خونی به سه فرآورده شامل پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز تبدیل می‌شود و تاریخ مصرف پلاسما در صورت فریز حداکثر ۲ سال، پلاکت پنج روز و گلبول قرمز ۳۵ روز است.

یادگاری تاکید کرد: با توجه به کاهش اهدای خون در فصل زمستان از شهروندان انتظار می رود در این فصل همانند سال های گذشته نسبت به اهدای خون اهتمام ورزند.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش دغدغه اهدا کنندگان خون درباره مبتلا نشدن به کرونا، مراکز انتقال خون به صورت مستمر هر چند ساعت یکبار ضدعفونی و ملافه ها تعویض می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز