رئیس کل دادگستری استان همدان:

۱۵۰ پرونده قضایی در استان همدان مصالحه شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۴:۳۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۹۹۰۲
۱۵۰ پرونده قضایی در استان همدان مصالحه شد
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: طی دوماه اخیر ۱۵۰ پرونده قضایی با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا عدالتخواه پیش از ظهر دوشنبه در جمع قضات اسدآباد با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی در سطح دستگاه قضائی استان انجام شده است، گفت: بهره گیری از نیروی‌های جوان و تلاش در انتخاب افرادی که بتوانند در شهرستان‌های محل خدمت خود مستقر و ساکن شوند از جمله اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: رفتن به سمت برنامه‌های کیفی از جمله اجرای طرح قاضی محور و بهره مندی از سامانه ساآب (سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی) با هدف استحکام و اتقان آرای صادره در محاکم بدوی، روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را کیفی‌تر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان توجه و نگاه ویژه دستگاه قضا به مسئله حبس زدایی و برخورد با مفاسد داخلی درون دستگاهی را هم از جمله برنامه‌های عملیاتی شده در سال جاری برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های مبتکرانه در قالب تشکیل ستاد تألیف قلوب با بهره گیری از کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد، آمار کیفی و کمی پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان را ارتقا بخشیده است.

عدالتخواه عنوان کرد: آموزش‌های لازم در قالب کتابی با محتوای آموزه‌های قرآنی و سیره ۱۴ معصوم (ع) در خصوص نحوه فراهم ساختن شرایطی برای گذشت شاکی در دعوی به قضات و دادیاران ارائه شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین در بازه زمانی ۵۰ روزه از ۱۰ مهر تا پایان آبان ماه، ۱۵۰ پرونده با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در مجموع نتایج این مصالحه‌ها منجر به گذشت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان بابت جنبه خصوصی بزه ارتکابی شد که خود شاکیان طرف مقابلشان را بخشودند.

عدالتخواه عنوان کرد: همچنین در مجموع این پرونده‌های منجر به صلح و سازش، شاهد آن بودیم که ۳۳۹ میلیون تومان جزای نقدی بخشیده شد و متهمان نیز یک هزار و ۲۲۶ ماه هم حبس نرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز