نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

مشکل تامین آب گاوداری ۶ هزار راسی نهاوند رفع شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۸:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۱۵۹۳
مشکل تامین آب گاوداری ۶ هزار راسی نهاوند رفع شد
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت:مشکل تامین آب گاوداری ۶ هزار راسی نهاوند رفع شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا شهبازی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نهاوند منبع و سرچشمه اصلی آب سد کرخه است اما برای راه‌اندازی صنایع و فعالیت‌های اقتصادی تخصیص آب به این شهرستان داده نمی‌شود که لازم است این مشکل از سوی مسئولین مربوطه برطرف شود.

وی با اشاره به مشکل تامین آب برای ایجاد گاوداری ۶ هزار راسی از سوی شستا گفت: با توجه به شرایط مساعد شهرستان برای دامداری، مجوز ایجاد گاوداری۶ هزار راسی از سوی شستا برای نهاوند صادر شد که اخیرا اعلام شده برای راه اندازی آن با مشکل عدم تخصیص آب مواجه است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مشکل یاد شده پیگیری لازم صورت گرفته که با این تخصیص موافقت به عمل آمده است گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس طرح‌های نیمه‌کاره یا تعطیل شده شهرستان را پیگیری کرده و آنها را فعال کرده‌ایم.

وی افزود: خیلی از طرح‌های جاده‌ای نهاوند مانند جاده گیان در ابتدای سال جاری به علت نبود اعتبار تعطیل شده بودند و یا اگر هم فعالیت داشتند به صورت خاکبرداری بوده است.

شهبازی در خصوص ملی اعلام کردن اعتبار برخی طرح‌ها گفت: سال گذشته سازمان برنامه و بودجه یک سری از پروژه‌ها را ملی اعلام کردند که اعتبارات آنها نیز به صورت ملی تامین شده که ما توانستیم از این طریق برای برخی طرح‌های شهرستان اعتباراتی را جذب کنیم.

وی افزود: همه نمایندگانی که پیش از این در خدمت مردم بودند تا حد امکان کار و تلاش کرده‌اند و بر این اساس لازم است کسانی که بعدا نماینده می‌شوند کارهای قبلی ها را ادامه دهند تا بتوانند برای طرح‌های راکد اعتبار جذب کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص سد گرین گفت: سد گرین از جمله طرح‌های غیر فعال نهاوند بود که با توجه به میزان اعتبار تخصیص داده شده به آن سال‌های طولانی لازم داشت که به بهره‌برداری برسد.

وی در این خصوص افزود: سال گذشته برای سد گرین ۱۴ میلیارد تومان اعتبار منظور شده بود که از این میزان فقط ۴ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و امسال نیز ۶ میلیارد تومان اختصاص یافته که با این ارقام حدود ۱۰۰ سال طول خواهد کشید تا سد به بهره‌برداری برسد.

شهبازی اظهار کرد: به منظور رفع این مشکل از طریق ماده ۵۶ و ظرفیت نیروهای نهاوندی که دارای مسئولیت هستند کار را دنبال کردیم و الان در مراحل پایانی برای شروع مرحله اجرایی پروژه قرار داریم.

وی افزود: در خصوص تکمیل جاده نهاوند ـ کرمانشاه هم ما از این طریق توانسته‌ایم کارهایی را انجام دهیم و قرار است با اعتبار بانک سپه این طرح تکمیل و به اتمام برسد علاوه بر اینکه برای ادامه طرح راه‌های ارتباطی تا کنون۱۷ میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه دریافت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در آینده نزدیک کلنگ احداث ۱۰ آموزشگاه خیرساز به زمین زده می‌شود گفت: علاوه بر احداث ۱۰ آموزشگاه خیرساز در سطح شهرستان، در ابتدای نمایندگی اعلام کردم که حقوق نمایندگی خود را برای امور خیریه اختصاص خواهم داد که در این رابطه یک واحد آموزشی۱۵ کلاسه از طرف من ساخته خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بخش بهداشت و درمان نهاوند نیز گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته تا کنون ۱۵ متخصص از جمله متخصص چشم،  داخلی و ارتوپد را به نهاوند آورده‌ایم که در حال حاضر وضعیت شهرستان به این لحاظ خوب است و فقط مشکل پزشک عمومی داریم که آن هم در دست پیگیری است.

شهبازی در خصوص تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی گفت: برای تامین تجهیزات مرد نیاز بیمارستان به دنبال جذب تجهیزات خوب، استاندارد و با کیفیت از جمله سی تی اسکن و ام آر آی هستیم که سالها بتوان از آن استفاده کرد.

وی در خصوص ام آر آی قبلی که سال گذشته به نهاوند داده شده گفت: ما هیچ منعی را برای راه‌اندازی این ام آر آی ایجاد نکرده‌ایم بلکه باید تلاش کنیم علاوه بر این تجهیزات بهتری را وارد شهرستان کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص پاسخگویی مدیران نیز گفت: مدیران باید پاسخگویی مردم باشند و حتی شماره تلفن خود را در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانند در هر ساعت پاسخگویی آنان بوده و حداقل گوش شنوایی برای مردم باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز