کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان:

دمای هوای استان همدان افزایش می یابد/ورود سامانه بارشی از اواسط هفته جاری

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۹
دمای هوای استان همدان افزایش می یابد/ورود سامانه بارشی از اواسط هفته جاری
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان همدان افزایش می یابد، گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی جدید از جنوب غرب وارد استان همدان می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، روح‌الله زاهدی با اشاره به تحلیل  نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: طی چند روز گذشته پدیده غالب جوی در استان، کاهش دما و برودت هوا بوده است که انتظار داریم این پدیده تا فردا هم ادامه داشته باشد اما از روز دوشنبه هوا گرم‌تر می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان تصریح کرد: طی چند روز اخیر اکثراً دما در استان منفی بوده اما در این هفته پیش‌بینی می‌شود دمای طول روز به ۸ و ۹ درجه سلسیوس نیز برسد.

وی با بیان اینکه سه شنبه شب یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود، توضیح داد: این سامانه از جنوب غرب وارد می‌شود و به تدریج کل استان را دربرمی‌گیرد بنابراین در تمام نقاط استان انتظار بارش برف و باران به صورت ملایم را داریم.

زاهدی خاطرنشان کرد: برای این سامانه بارش ۱۰ میلی‌متری برف و باران را پیش‌بینی می‌کنیم همچنین با ورود این سامانه وزش بادهای موقتی در استان را خواهیم داشت و پس از خروج سامانه نیز هوا مجدداً سرد می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان مطرح کرد: یکی دیگر از پدیده‌های جوی که در چند روز گذشته مشاهده شده مه‌گرفتگی است که در صبح و شب با این پدیده مواجه هستیم اما به تدریج با افزایش دما غلظت آن کاهش پیدا می‌کند.

وی در رابطه با تغییرات دما در روز گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای همدان بین صفر و منفی ۲ درجه سلسیوس به ثبت رسیده است همچنین نهاوند با ۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین و رزن و گل‌تپه با منفی ۳ درجه سلسیوس سردترین نقاط استان بوده‌اند.

 

نظر شما