مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

امکان امانت کتاب به صورت غیر حضوری در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همدان فراهم شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۹:۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۳۲۹۳
امکان امانت کتاب به صورت غیر حضوری در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همدان فراهم شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان همدان با ارسال پیامک می‌توانند از کتابخانه‌ای که در آن عضو هستند، کتاب به امانت بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجازه داده نشده که بیماری کرونا فعالیت کتابخانه‌های عمومی را تعطیل کند اظهار کرد: تا کنون کتابداران کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی فعالیت‌های فرهنگی از جمله، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوان، نقد کتاب، قصه گویی و کاردستی ویژه کودکان، کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان و ... را به طور مستمر برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت برخی از کتابخانه‌ها همچون گذشته نسبت به ارائه «خدمت تحویل منابع اطلاعاتی» اقدام کردند افزود: اما به دلیل سازماندهی و امکان بهره‌گیری تمامی اعضا کتابخانه‌های عمومی از این خدمات طرحی هدفمند توسط کارشناسان اداره کل تهیه شد تا امکان امانت کتاب درایام تعطیلی کتابخانه‌های عمومی برای همه مردم فراهم شود.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  تصریح کرد: به همین منظور اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با پیامی حاوی نام کتابخانه‌‌ای که در آن عضو هستند، به همراه کد ملی و عنوان کتاب درخواستی به شماره پیامکی 100045040 ارسال کنند.

وی ادامه داد: سپس کتابداران کتابخانه‌های عمومی با عضو درخواست کننده  تماس گرفته و چگونگی مراجعه و دریافت منابع اطلاعاتی از جمله کتاب، نشریه و یا مقاله را اطلاع خواهند داد.

زارعی خاطرنشان کرد: روزانه تمامی درخواست‌های رسیده توسط کارشناسان امور کتابخانه‌های استان دریافت و در اسرع وقت در اختیار کتابخانه‌های مقصد  قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی در روند آماده سازی و تحویل کتاب‌ها رعایت خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:  همچنین روزهای خاصی برای بازگشت منابع اطلاعاتی به کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته می‌شود که به اطلاع اعضا خواهد رسید.

وی تأکید کرد: همچنین افرادی که عضو کتابخانه نیستند هم می‌توانند در ابتدا تقاضای عضویت خود را در قالب یک پیام حامی، نام و نام خانوادگی، کد ملی و کتابخانه مورد نظرشان را به شماره 100045040 ارسال کنند و پس از تأیید عضویت نسبت به ارسال درخواست امانت کتاب اقدام کنند.

زارعی با اشاره به اینکه  اعضای کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند به صورت رایگان از پایگاه اطلاعاتی نورمگز استفاده کنند اظهار کرد: در شرایط فعلی که امکان حضور در کتابخانه‌ها وجود ندارد، اعضا می‌توانند در با ارسال نام، کد ملی و سال تولد در دایرکت اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس hamedanpl  نام کاربری و کلمه عبور خود و راهنمای استفاده از نورمگز را دریافت کنند تا از خانه یا محل کار امکان دانلود مقالات را داشته باشند.

نظر شما