معاون استاندار همدان:

اقدامات پژوهشی خوبی در حوزه کسب‌وکارهای روستایی در استان همدان انجام شده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۹:۳۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۳۸۰۸
اقدامات پژوهشی خوبی در حوزه کسب‌وکارهای روستایی در استان همدان انجام شده است
معاون استاندار همدان، گفت: اقدامات پژوهشی خوبی در حوزه کسب‌وکارهای روستایی در استان همدان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد ظهر دوشنبه در جلسه تقدیر از همکاران پژوهشگر امور اقتصادی و دارایی استان همدان که در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد با تشکر از اقدامات پژوهشی انجام‌شده در حوزه اقتصادی و تدوین کتاب «سیمای اقتصادی استان همدان» عنوان کرد: پژوهش باید در دستگاه‌های اجرایی استان همدان نهادینه شود و تنها به گرامیداشت روز پژوهش اکتفا نکنیم

وی گفت: اگر با نگاه سطحی به موضوعات اقتصادی بنگریم پیامدهای خوبی برای جامعه و مردم نخواهیم داشت اما با باور عمیق و با چارچوب مشخص می‌توان شناخت مؤثری نسبت به مشکلات پیدا کرد.

پورمجاهد پژوهش را استفاده بهینه از امکانات، مستندسازی درست و اشاره علمی به موضوعات و شناخت عمیق مسئله دانست و گفت: خوشبختانه در استان همدان در حوزه کسب‌وکار روستایی اقدامات پژوهشی خوبی صورت گرفته و قطار شهری نیز حاصل تلاش و کار پژوهشی در سال‌های گذشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز بابیان اینکه پژوهشگران به‌واقع خبرگان علمی هستند و تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های آنان در بهبود امور استفاده شود، گفت: هسته پژوهش در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان باهدف ارائه مقالات  و طرح‌های پژوهشی به نهادهای علمی و انجام امور پژوهشی کاربردی با حضور همکاران علاقه‌مند و متخصص تشکیل‌شده است.

سید ناصر محمودی تشکیل کمیته پایش هسته پژوهش و استفاده از دانش ضمنی بازنشستگان در کمیته پژوهش را از ابتکارات این مجموعه برشمرد و گفت: کارگروه‌های مختلفی به‌منظور استفاده از ظرفیت همکاران و رفع خلأهای اقتصادی تشکیل‌شده است.

وی به رونمایی از کتاب «سیمای اقتصادی استان همدان در سال ۱۳۹۸» اشاره کرد و گفت: این کتاب دربردارنده اطلاعات کاملی مربوط به داده‌های مالی و اقتصادی استان همدان در حوزه تولید، وضعیت بخش‌های اقتصادی (کشاورزی، صنعت و معدن، ساختمان و مسکن و خدمات)، حمل‌ونقل، انرژی و سرمایه‌گذاری، پایش بهبود محیط کسب‌وکار، تجارت خارجی، بازارهای پول و اعتبار، نظام بودجه مالی و مالیاتی، صنعت بیمه، شاخص قیمت مصرف‌کننده و نرخ تورم و درآمد و هزینه خانوار استان همدان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: یکی از اقدامات خوب و شاخص این اداره کل که در نیمه اول سال جاری صورت گرفته جمع‌بندی و انتشار کتاب «سیمای اقتصادی استان همدان در سال ۱۳۹۸» است.

وی گفت: این کتاب در قالب جعبه‌ابزار اقتصادی استان، چراغ روشنی جهت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای مدیران استانی و ملی است.

نظر شما