مدیرکل پزشکی قانونی همدان خبر داد:

مرگ زن جوان کبودرآهنگی بر اثر برق‌گرفتگی

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۱:۴۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۴۱۳۱
مرگ زن جوان کبودرآهنگی بر اثر برق‌گرفتگی
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: روز گذشته زنی ۲۸ ساله که قصد استحمام در منزل شخصی خود را داشت بعلت نقص در سیم کشی ساختمان دچار برق گرفتگی و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان، آرتین کمالی با بیان اینکه به گفته بستگان در ماههای اخیر نیز چندین بار برق گرفتگی در حمام اتفاق افتاده و تعمیر کار اقدامات لازم را انجام داده گفت: اما ظاهرا این مشکل فنی بصورت اساسی برطرف نشده بوده.

وی با اعلام اینکه درهفت ماهه امسال 5 نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 10 نفر بوده است.

دکتر کمالی گفت : سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می دهد و برق گرفتگی زمانی ایجاد می شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علایم ایجاد می گردد.

 وی اظهار کرد: در شدت علایم و عوارض ناشی از برق گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل می باشند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق گرفتگی می تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

دکتر کمالی عواملی چون جریان متناوب، رطوبت البسه و... را سبب تشدید علایم دانست واظهار کرد: در کالبدگشایی علائم واضح و قطعی برق گرفتگی بندرت مشاهده می شود و شاید تنها علامت کمک کننده وجود مارک الکتریک باشد که در واقع سوختگی خفیفی است که در محل تماس با منبع جریان الکتریسته مشاهده می شود.

وی گفت : جهت پیشگیری از برق گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز