مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مطرح کرد:

سامانه سپهتن پیشرو در پیشگیری از تخلفات جادهایی/ لزوم تایید سلامت فنی وسایل نقلیه توسط مدیران فنی

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۰:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴۵
سامانه سپهتن پیشرو در پیشگیری از تخلفات جادهایی/ لزوم تایید سلامت فنی وسایل نقلیه توسط  مدیران فنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، گفت: سامانه سپهتن بهترین سامانه ای است که شرکت ها اتوبوس رانی ،مالکین اتوبوس ها ،ناوگان هاس اتوبوس رانی از آن استفاده می کنند و با استفاده از این سامانه تخلفات جاده ایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، صفر صادقی راد به مناسبت بزرگداشت هفته حمل و نقل و رانندگان و روز راهداری در گفتگو با خبرگزاری برنا از همدان؛ با اشاره به  خدمات ارائه شده در سامانه سپهتن مطرح کرد:سامانه سپهتن سامانه هوشمندی است که  به وسیله اداره ی راه داری وحمل ونقل جاده ایی برای استفاده ناوگان اتوبوسی تهیه وتنظیم شده است.

وی با اشاره به عملکرد این سامانه مطرح کرد:شرکت های اتوبوس رانی و رانندگانی از سامانه استفاده می کنند می بایست قبل از حرکت ابتدا گواهینامه خود را براین دستگاه که نصب شده است درون اتوبوس گذاشته وسپس شروع به حرکت کند.

صادقی راد در ادامه گفت:پس قرار دادن گواهینامه بر روی سیستم ودوربین کوچکی که در کنار سیستم وجود دارد به صورت اتوماتیک این سامانه وصل می شود  به شرکت ،پاسگاه های پلیس،ودپارتمان تخصصی این سامانه ودر صورت رخ دادن هر گونه ایی تخلفی ضبط وباراننده خاطی و شرکت برخورد می شود.

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با  بیان اینکه این سامانه می توان تخلفاتی هم چون سرعت،مجاز بودن راننده برای رانندگی ، استفاده از تلفن همراه ،طی کردن مسیر های مجاز وجاده های مجاز را ظبط کند و پاسگاه های پلیس راه ارسال کند و در صورت تخلف با راننده متخلف برخورد می شود.

وی با اشاره به نظارت این سازمان بر ناوگان های اتوبوسی عنوان کرد:کنترل و نظارت این سازمان از طریق کانل اصلی صورت می پذیرد

 صادقی رادبا اشاره به تعامل مشترک این سازمان پلیس راه عنوان کرد:با همکاری اداره حمل ونقل جاده ای و پلیس ها راه  گشت جاده ای را در برنامه خود قرار می دهیم که در گشت ها کارشناس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای،نماینده انجمن ویک نماینده از پلیس راه قرار دارد که ازاتوبوس های مسافبری بازدید کرده ودر صورت هر گونه تخلف پلیس همراه راننده را اعمال قانون خواهد کرد.

وی افزود:هم چنین با مراجعه حضوری به ادارات راه داری شهرستان در روند کاری این ادارات قرار می گیریم.

 صادقی راد در ادامه با بیان اینکه بستری هایی برای شکایت مسافرین ایجاد شده است عنوان کرد:مسافرین درصورت هر گونه شکایت ازطریق سامانه 141،صندوق های انتقاد و شکایت پایانه های اتوبوس رانی،سامانه 110،120موارد شکایت خود را اعلام کنند .

از تذکر تا ابطال کامل کارت هوشمند رانندگان متخلف:

وی با بیان اینکه رانندگان در صورت تخلف به کمسیون ماده ۱۱دعوت می شونند و به تخلفات آن ها رسیدگی می شود عنوان کرد:بسته به تعداد تکرار تخلف کارت هوشمند از یک ماه تا ابطال کارت هوشمند بررسی می شود.

لزوم تایید سلامت فنی توسط مدیران فنی:

صادقی راد با بیان اینکه یکی از وضایف در مدیران فنی در شرکت های کالا و مسافر تایید سلامت فنی وسیله نقلیه می باشد مطرح کرد:وسایل نقلیه که عازم سفر باشنددر صورتی وسیله نقلیه باری باشد بارنامه دریافت می کند و درصورتی که مسافری لازم است که صورت وضعیت برای وسیله نقلیه صادر بشود.

وی با اشاره خدمات مدیران فنی برای تایید وسیله نقلیه وصدور صورت وضعیت خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه در چه فصلی از سال قرار گرفتیم و هم چنین نوع وسیله کنترل های فنی متفاوتی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه‌گفت:درفصل های سرد لازم است تجهیزات زمستانی،سیستم های گرمایشی،سالم بودن لاستیک ها و ترمز لازم است چک شود ودر صورت تایید برگه سلامت فنی صادر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز