رئیس منابع طبیعی نهاوند:

نهاوند مقام نخست استان همدان در بحث اراضی جنگلی را دارا است

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۸:۵۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۲
نهاوند مقام نخست استان همدان در بحث اراضی جنگلی را دارا است
رئیس منابع طبیعی نهاوند، گفت: نهاوند مقام نخست استان همدان در بحث اراضی جنگلی را دارا است.

به گزارش خبرنگار برنا ازهمدان، حسین قیاسوند با بیان اینکه  با مشارکت جوامع محلی از هفته گذشته کار کشت درختان جنگلی در سطح ۵۰ هکتار از اراضی جنگلی نهاوند آغاز شد اظهار کرد: این جنگل‌ها به صورت دست‌کاشت و از نوع درختان سنجد، زالزالک، بادام و سماق است که در اراضی جنگلی منطقه تازناب کشت شده است.

وی گفت: شهرستان نهاوند با توجه به کوهستانی بودن منطقه و آب و هوای مساعد دارای یک‌هزار و ۴۴۱ هکتار جنگل طبیعی و ۲۳ هزار هکتار اراضی جنگلی است که مقام اول را در سطح استان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۹۱۰ هکتار از جنگل های شهرستان جزء جنگل‌های دست‌کاشت و مصنوعی است افزود: با کاشت درختان جدید میزان جنگل‌های دست کاشت شهرستان به ۹۶۰ هزار هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه جنگل‌های طبیعی نهاوند در مناطق سیاهدره، گیان، گاماسیاب، ملوسان، فارسبان و زرین باغ قرار گرفته است اظهار کرد: جنگل‌های نهاوند جزء جنگل‌های منطقه زاگرس هستند.

قیاسوند افزود: اغلب درختان جنگل‌های زاگرس عمدتا بلوط، بادام کوهی، داغداغان و بنه هستند که در صورت برنامه‌ریزی می‌تواند فواید اقتصادی نیز برای مردم منطقه داشته باشد.

وی در پایان حفاظت از اراضی جنگلی شهرستان را از برنامه‌های مهم این اداره عنوان کرد و گفت: کار حفاظت از جنگل‌های شهرستان توسط یگان حفاظت این اداره و همچنین اکیپ‌های گشت و مراقبت که به پیمانکاران سپرده می‌شود انجام می‌گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز