معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان:

آزادسازی معادن بلوکه شده استان همدان در دستور کار است

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۲۱:۲۷:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۸۰۸۵
آزادسازی معادن بلوکه شده استان همدان در دستور کار است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، گفت: آزادسازی معادن بلوکه شده استان همدان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد عصر سه شنبه در شورای معادن استان همدان، اظهار داشت: با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت و گروهی از کارشناسان استانداری همدان، عملیات بررسی و پالایش معادن استان در حال اجرا است. 

وی با اشاره به وجود ۱۲۲ معدن غیرفعال در استان همدان، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تعدادی از این واحدها توان بازگشت به چرخه تولید را دارند و ۷۰ واحد نیز قادر به ادامه فعالیت نبوده و راکد مانده اند. 

پورمجاهد افزود: معادن بلوکه شده از این افراد خلع ید و پس از برگزاری مزایده به اشخاص جدید دارای صلاحیت واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: آزادسازی معادن بلوکه شده طبق قانون اجرا می‌شود و چنانچه افرادی به این قانون تمکین نکنند نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

پورمجاهد با ابراز گلایه از اینکه عده‌ای در سالیان گذشته محدوده‌های معدنی را بدون بهره برداری نگه داشته اند و برخی هم دست به دست می چرخانند که این روند به صلاح استان نیست.، تصریح کرد: اجازه واسطه گری در زمینه معدن را به کسی نمی دهیم و دست افراد سودجو و فرصت طلب را نیز کوتاه می کنیم. 

او از معادن استان همدان به عنوان سرمایه های بزرگ تولید و اشتغال یاد کرد و افزود: این منابع باید در اختیار افراد متعهد و توانمند قرار بگیرد تا ارزش افزوده و رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

به گفته وی، دولت توجه ویژه ای به معادن و فعالسازی واحدهای معدنی تعطیل و نیمه تعطیل دارد و در این راستا از هیچ حمایتی نیز دریغ نمی‌کند. 

پورمجاهد یادآوری کرد: معادنی که دارای مشکلات و مسائلی با دستگاه های اجرایی و خدماتی استان و یا معارضان محلی دارند در کارگروه تعامل حل و فصل می‌کنیم و به مراجع قضایی ارجاع نمی‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز