رئیس پلیس راه استان همدان:

۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۹۳
۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند
رئیس پلیس راه استان همدان، گفت:۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: برخی از رانندگان زنجیر چرخ را تنها برای جریمه نشدن توسط پلیس، خریداری و در صندوق عقب خودرو قرار دادند و آشنایی لازم در مورد نحوه بستن زنجیر چرخ را ندارند.

وی اضافه کرد: این طیف از رانندگان در صورت مواجهه با برف و لغزندگی سطح جاده به علت نداشتن مهارت بستن زنجیرچرخ در برف و سرما گرفتار شده و گاهی مواقع عامل ایجاد راه بندان و ترافیک نیز می‌شوند.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بنابراین می‌طلبد رانندگان پیش از حرکت چند نوبت اقدام به بستن زنجیر چرخ کنند تا در صورت نیاز توان و مهارت کافی برای استفاده از آن در سطح صاف و لغزنده را داشته باشند.

سرهنگ عزیزی گفت: تاکنون بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر این استان زنجیرچرخ به همراه داشتند و ۳۰ درصد این تجهیزات را برای استفاده در زمان لغزندگی جاده تهیه نکردند.

وی گفت: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی شدید در آزاد راه همدان- ساوه، جاده قدیم همدان - تهران، فامنین تا گردنه دخان هستیم که در این شرایط به هیچ وجه حتی در مکان های دارای خط کشی مقطعه نباید سبقت گرفت.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاک کن، شیشه شور، لاستیک، چراغ ها و پُر بودن ظرفیت باک خودرو پیش از حرکت الزامی است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ناجا محدودیت های کرونایی پیش بینی شده برای تردد و ورود و خروج خودروهای دارای شماره انتظامی غیربومی و بومی تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.

وی از رانندگان خواست با توجه به برف‌گیر و سخت‌گذر بودن جاده های همدان و محدودیت های پیش بینی شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز