فرمانده انتظامی استان همدان:

۳۵ فقره سرقت منزل در استان همدان کشف شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۳:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۸۵۴۵
۳۵ فقره سرقت منزل در استان همدان کشف شد
فرمانده انتظامی استان همدان، گفت: 35 فقره سرقت منزل در استان همدان کشف شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سردار سلمان امیری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های منزل طی چند روز گذشته در شهرستان همدان و گزارش و مراجعه شهروندان به کلانتری ۱۲، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل جلسه و طرح و بررسی این موضوع، تیم ویژه اطلاعاتی و عملیاتی از ماموران با تجربه و خبره کلانتری ۱۲ شهرستان تشکیل و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: ماموران پس از بررسی‌های همه‌جانبه و معاینه محل های سرقت، با برقراری گشت‌های ویژه محسوس و نامحسوس و انجام رصد اطلاعاتی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، مخفیگاه و پاتوق اعضای سارقان را در منزلی در سطح شهر شناسایی کردند.

وی گفت: ماموران پس از زیر نظر قرار دادن سارقان و تعقیب و مراقبت‌های گسترده، پس از هماهنگی های لازم با مراجع قضائی به مخفیگاه سارقان اعزام و طی عملیاتی شبانه، متهمان را که چهار نفر بودند به صورت غافلگیرانه دستگیر و برای بازجویی و تحقیقات به کلانتری ۱۲ منتقل کردند.

سردار امیری با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیسی، به بیش از ۳۵ فقره سرقت منزل و داخل خودرو و دوچرخه اعتراف کردند از کشف اموالی از قبیل یخچال فریزر، تلویزیون ال ای دی، ضبط خودرو، سیم مسی، آهن‌آلات، انواع آچار و موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه سارقان خبر داد.

وی گفت: متهمان در تحقیقات فنی و بازجویی های صورت گرفته توسط عوامل دایره تجسس کلانتری ۱۲ و پس از مشاهده دلائل و مدارک موجود، به ارتکاب سرقت‌های انتسابی از منازل در سطح شهرستان همدان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان این مطلب که سارقان افرادی معتاد و سابقه‌دار با جرائم مشابه هستند اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

وی گفت: سارقان معمولاً منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که از ساختمان‌های دیگر دورتر، فاقد حفاظ و دارای ساکنان کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه‌ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آنها، دسترسی به راه‌های فرار در آن بیشتر باشد.

سردار امیری در پایان از شهروندان خواست با مدنظر قرار دادن تمام جوانب پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز