مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند:

۵۲۰ نفر برای شرکت در دوره های سوادآموزی نهاوند نام نویسی کردند

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۴۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۹
۵۲۰ نفر برای شرکت در دوره های سوادآموزی نهاوند نام نویسی کردند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، گفت: ۵۲۰ نفر برای شرکت در دوره های سوادآموزی نهاوند نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسین دارایی با بیان اینکه گروه هدف نهضت سوادآموزی برای آموزش سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است که کلاس‌های آموزشی برای آنها در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تحکیم برگزار می‌شود اظهار کرد: به لحاظ شاخص دیگر میزان باسوادی شهرستان در گروه سنی ۶ سال به بالا نیز طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ رقم ۸۳ درصد است که در حال حاضر با جذب بسیاری از افراد لازم‌التعلیم این رقم به بالای ۹۳ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان افراد جذب شده در کلاس‌های سوادآموزی ۶۹۳ نفر بوده است، از تشکیل این کلاس‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس سهمیه اعلام شده تا پایان دی ماه باید ۵۵۰ نفر از واجدین شرایط را در کلاس‌های نهضت جذب کنیم که این رقم تا کنون به ۵۲۰ نفر رسیده و امیدواریم تا پایان دی‌ماه مابقی سهمیه شهرستان جذب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند از برگزاری فعالیت‌های مهارت آموزی در کنار کلاس‌های آموزشی خبر داد و گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم در کنار دوره‌های سوادآموزی آموزش‌های مهارتی را نیز برگزار کنیم که در این زمینه استقبال خوبی از طرف بانوان به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی جهاد کشاورزی و هلال احمر شهرستان همکاری خوبی با ما داشتند افزود: کلاس‌های مهارتی عمدتا در زمینه آموزش بافت تابلوفرش، گلیم‌بافی و خیاطی بوده که از خیاطی استقبال خوبی شده است.

دارایی به وضعیت برگزاری کلاس‌های سوادآموزی عشایر اشاره کرد و افزود: سال گذشته سهمیه برگزاری کلاس‌های سوادآموزی برای عشایر به ما داده شد که بر این اساس توانستیم ۱۶ نفر را در دوره های آموزشی جذب کنیم و حتی سوادآموز را در زمان کوچ به منطقه گرمسیر اعزام کنیم اما امسال برای تشکیل کلاس سهمیه‌ای به شهرستان اعلام نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز