مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

۲ هزار خانوار نیازمند همدانی صاحب خانه می‌شوند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۱:۲۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۲۰۴۲
۲ هزار خانوار نیازمند همدانی صاحب خانه می‌شوند
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در راستای تامین مسکن خانوارهای نیازمند و بدون سرپناه مناسب و براساس تفاهم نامه سازمان برنامه، استانداری و بنیاد، عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان آغاز شده و در سه ماهه نخست سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن ظفری شامگاه سه شنبه در  شورای تامین مسکن استان همدان اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ساخت مسکن محرومان در این استان ۲ هزار و ۱۵۸ متقاضی شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کردند.

وی افزود: درهمین ارتباط یک هزار و ۹۹۳ متقاضی برای دریاقت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد به بانک معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۹۴ متقاضی موفق به دریافت پروانه رایگان احداث از مجموعه دهیاری ها شدند.

ظفری بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۲ ماه از ابلاغ این تفاهم نامه، یک هزار و ۱۸۵ متقاضی موفق به عقد قرارداد شدند و از این تعداد عملیات اجرایی ساخت ۹۶۵ واحد مسکونی آغاز شده است.

وی، اسکلت بندی ۶۹۹ واحد و تکمیل ساخت دیوارهای ۶۴۴ واحد مسکونی دیگر را از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای تفاهم نامه و تامین مسکن افراد نیازمند و فاقد مسکن در استان برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: تا کنون از محل کمک های بلاعوض ۱۲ میلیارد تومان در قالب تن‌خواه دریافت و ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان آن بدای ساخت مسکن بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شده است.

ظفری درباره طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز گفت: در این طرح دولت مکلف به ساخت هر ساله۲۰۰ هزار واحد مسکونی با بهره گیری از تسهیلات کم بهره است که سهم استان همدان به طور متوسط سالانه ۱۲ هزار واحد می باشد.

وی افزود: سهمیه اعلامی و مصوب سالجاری همدان ۱۰ هزار واحد مسکونی است که تا کنون هفت هزار و ۶۳۵ مورد آن و  پرونده سه هزار و ۱۶۸ واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ارسال شده است.

ظفزی گفت: همچنین ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان موفق به اخذ پایان کار از مجموعه نظام فنی روستایی و دهیاری های  شدند.

نظر شما