سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان:

برگزاری هرگونه تجمع در استان همدان همچنان ممنوع است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۹:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۴۰۱۳
برگزاری هرگونه تجمع در استان همدان همچنان ممنوع است
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، گفت: براساس ابلاغیه جدید وزارت کشور، برگزاری هر گونه تجمع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح استان های با وضعیت زرد کرونایی همچنان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد نادری فر در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برای برگزاری هر تجمع و برنامه ای باید دستورالعمل های طرح جامع مدیریت هوشمند مورد توجه قرار گیرد چراکه در این شیوه نامه برای هر یک از شرایط زرد، نارنجی و قرمز تدابیر مناسب اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم حتی در شهرهای دارای شرایط زرد کرونایی هم امکانپذیر نیست، افزود: برگزاری آیین های فرهنگی و اجتماعی شامل مساجد، مجالس مذهبی و آیینی به طور کامل در هر سه شرایط زرد، نارجی و قرمز ممنوع است که البته براساس ابلاغیه جدید صادر شده، برگزاری نماز جمعه در مناطق با شرایط زرد بلامانع اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: واحدهای آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در مناطق زرد به طور کامل تعطیل هستند و آموزش ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

نادری فر ادامه داد: حضور همه پرسنل دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری و دو سوم کارکنان سایر دستگاه ها و اداره ها در مناطق زرد کرونایی الزامی است و یک سوم مابقی دورکاری می‌کنند.

وی افزود: محدودیت پیش بینی شده برای کسب و کار مشاغل در مراکز تجاری بازرگانی و خدماتی نیز مشخص بوده و در شهرستان های دارای وضعیت زرد مشاغل گروه چهار تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، مشاغل گروه چهار شامل بوستان و مراکز تفریحی، باشگاه ورزشی پر برخورد، مراکز ورزشی آبی و استخر سرپوشیده و باغ وحش ها نیز در مناطق دارای شرایط زرد تعطیل هستند.

نادری فر بیان کرد: رشته های کُشتی، تکواندو، کاراته، ووشو، رزم آوران و جودو جزو ورزش های پر برخورد محسوب می شوند، همچنین برای فعالیت سایر رشته های ورزشی سالنی باید پروتکل های ابلاغی از جمله متناسب بودن تعداد ورشکاران با ظرفیت باشگاه و رعایت حداقل فاصله ۲ متری لحاظ شود.

نظر شما