رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند:

۱۱ برگزیده جشنواره شعر و دل نوشته سردار شهید سلیمانی در نهاوند تجلیل شدند

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۶:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۴۶۶۷
۱۱ برگزیده جشنواره شعر و دل نوشته سردار شهید سلیمانی در نهاوند تجلیل شدند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، گفت: 11 برگزیده جشنواره شعر و دل نوشته سردار شهید سلیمانی در نهاوند تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آئین اختتامیه جشنواره شعر و دل نوشته شهید سردار سلیمانی با حضور امام‌جمعه ، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ، مسئولان و جمعی از شاعران و هنرمندان در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) برگزار شد.

امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، گفت : تعداد 250 اثر شامل ؛ 170 اثر شعر و 80 اثر دل نوشته از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این میان پس از داوری در 2 بخش شهرستانی و کشوری آثار برگزیده انتخاب شدند.

photo_2021-01-03_12-58-10

وی اسدالله حیدری(غزل)، محمد ساکی (مثنوی)، معصومه کولیوند(سپید)، شکوفه علیپور(غزل) و سمیرا ظفری(دل نوشته) را به عنوان برگزیدگان شهرستانی و مجتبی صفدری استان گیلان شهر رشت(شعر سپید)، آرش پور علیزاده استان گیلان شهر رشت(شعر سپید)، مهرداد مهرابی استان تهران شهر تهران (غزل)، هاله صادقی استان خوزستان شهر اندیمشک (غزل)، نیلوفر حسن‌زاده استان اردبیل شهر اردبیل (دل نوشته) و معصومه طاهری فخر استان همدان (دل نوشته) را به‌عنوان برگزیدگان سراسر کشور عنوان کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای گران‌قدر و معرفی ایشان به نسل جوان جامعه وظیفه همگانی است که باید با بهره‌گیری از فرهنگ و هنر در راستای تقویت این امر مهم اقدام کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بابیان اینکه سردار سلیمانی آیینه تمام نمای ایستادگی در مقابل ظلم است، گفت: جنگی که میان حق و باطل است تمام‌شدنی نیست و این تسلسل تاریخی و این تقابل  که قرآن کریم مفصل به آن پرداخته و همه اولیا و انبیا الهی در آن جبهه قرار دارند ، از آغاز تا ظهور اسلام و از اسلام تا فرجام تاریخ و تا پیروزی حق ادامه خواهد داشت .

وی تصریح کرد: این مقابله حق و باطل و ظالم و مظلوم در برهه‌ای از زمان به اوج می‌رسد و می‌شود امام حسین (ع که نماد تمام حق است در مقابل تمام باطل و می‌شود جلوه ایستادگی در مقابل ظالم.

photo_2021-01-03_12-58-09

بحیرایی خاطرنشان کرد: این ایستادگی و مقاومت ادامه پیداکرده تا به انقلاب اسلامی ما می‌رسد و امام راحل و مکتب او و مقام معظم رهبری مکتبی که پرورش‌دهنده شهیدان باکری ، همت و سلیمانی است.

وی ادامه داد: تاریخ بازهم تکرار می‌شود و این بار حاج قاسم سلیمانی می‌شود نماد جبهه مقاومت و جهاد درراه خدا و نماد تمامی حق در مقابل باطل و آن است که سردار سلیمانی می‌شود یک اسطوره و به فرمایش امام خامنه‌ای ( مدظله ) قهرمان ملی این مرزوبوم.

امام جمعه نهاوند نیز گفت: خداوند پیامبرش را با معجزه فرستاد تا اسلام عالم‌گیر شود اما این وعده خداوند کاملا محقق نشد زیرا مردم امامت را نپذیرفتند و حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند که این مسئله تا امروز مشکلاتی را برای جامعه اسلامی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام عباسلی مغیثی‌نیا با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی، خاص بودن آنها را در ارادت کامل به ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز نظام ما را از تمام خطرات مصون داشته تبعیت از رهبری است که برای ادامه مسیر انقلاب پیروی از ایشان باید مورد توجه باشد.

در پایان مراسم در بخش شرکت‌کنندگان شهرستانی اسدالله حیدری در زمینه غزل، محمد ساکی در زمینه  مثنوی، معصومه کولیوند در زمینه شعر سپید، شکوفه علیپور در زمینه غزل، سمیرا ظفری در ببخش دلنوشته و در بخش سراسری نیز مجتبی صفدری از رشت در زمینه شعر سپید، آرش پورعلیزاده از گیلان در زمینه شعر سپید، مهرداد مهرابی از تهران در زمینه غزل، هاله صادقی از شهر اندیمشک در زمینه غزل، نیلوفر حسن زاده از استان اردبیل در زمینه دلنوشته و معصومه طاهری فخر از استان همدان در زمینه دلنوشته برگزیده شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز