سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

بیماران بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۳۲۵ نفر کاهش یافت

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۲۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۷۳۸۷
بیماران بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۳۲۵ نفر کاهش یافت
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۳۲۵ نفر کاهش یافته است همچنین ۳۹ بیمار در یک هفته گذشته بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد طاهری با اشاره به آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان، اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ مورد بوده که از این تعداد ۲۹ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۱۳ نفر از بیماران بستری در بخش عادی بیمارستان در یک هفته گذشته به بخش آی.سی.یو منتقل شدند همچنین وضعیت جسمی ۳۴ نفر هم وخیم گزارش شده است.

طاهری ادامه داد: با شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های این استان به ۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

وی افزود: همچنین با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به یک هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۰، بهار ۵۶۲، تویسرکان ۶۰۸، رزن ۳۹۶، درگزین ۱۷۳، فامنین ۱۷۲ و کبودراهنگ ۶۲۴ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۵۱ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۰۳ در نهاوند و سه هزار و ۷۶۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۶۸ نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند توضیح داد: برخی از افرادی که به این استان مسافرت کرده بودند به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستریش ه و از خروج انها تا زمان بهبودی کامل و پیشگیری از انتقال ویروس به دیگر افراد جلوگیری شد.

با مسافران خارجی ملاقات نکنید

وی با تاکید بر اینکه نباید به دیدار و ملاقات مسافران خارج از کشور رفت گفت: مسافران خارج از کشور ملزم به خودقرنطینه کردن حداقل بیش از ۱۴ روز هستند.

وی افزود: داشتن برگه آزمایش «پی.سی.آر» (pcr) منفی به معنی نداشتن کرونای انگلیسی نیست بنابراین مسافرین خارج از کشور در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، عطسه، سرفه، گلودرد، تب، سردرد و بدن درد باید فوری به پزشک مراجعه کنند.

آنفلوآنزا زیر سایه کرونا محو شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال با بروز بیمارس آنفلوآنزا در استان همدان مواجه نشدیم که علت آن رعایت دستورالعمل های پیش بینی شده به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از سوی مردم بود.

دکتر طاهری افزود: این بدان معناست که با استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های تدوین شده به راحتی می توان از ابتلا به دیگر بیماری های قابل انتقال از راه تنفس به ویژه آنفلوآنزا جلوگیری کرد.

 

نظر شما