رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند خبر داد:

آغاز فصل ششم و نهایی کاوش معبد لائودیسه در نهاوند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۷:۵۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۸۰۲۰
آغاز فصل ششم و نهایی کاوش معبد لائودیسه در نهاوند
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نهاوند از آغاز فصل ششم و نهایی کاوش معبد لائودیسه در نهاوند در اسفند ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جانجان با اعلام این خبر، اظهار کرد: نتایج ۵ فصل گذشته نشان داد که شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ را داشته است.

سرپرست تیم ششمین فصل کاوش معبد لائودیسه در رابطه با دستاوردهای پنج فصل گذشته کاوش گفت : علاوه بر کتیبه یونانی، کشف یافته های ارزشمند دیگری چون مجسمه های برنزی خدایان یونانی، قربانگاه سنگی، سرستون، ساقه ستون، پایه ستون و قطعه سفال های این دوره طی پژوهشهای پیشین در محله دوخواهران نهاوند، با توجه به این یافته ها و مطالعات صورت گرفته به این اطمینان رسیدیم که شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ را داشته است و این در حالیست که تاکنون گمان می‌کردیم پایه و بنیان این شهر مربوط به دوران سلوکی است که پس از کاوش های قبلی مشخص شد شهر سلوکی بر روی بقایا و استقراری از دوران پیش از تاریخ قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد : فصل ششم کاوش معبد لائودیسه به عنوان فصل نهایی در راستای شناسایی معبد لائودیسه و آزاد کردن محدوده‌های فاقد آثار به عنوان مطالبه ۵۰ ساله مردم منطقه از نیمه دوم اسفندماه در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی آغاز می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند تصریح کرد: در این فصل کاوش که با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان و مشاوره دکتر مهدی رهبر معروف به ( کلنگ طلای باستان شناسی ) از نیمه دوم اسفندماه آغاز می شود به پیدایش بنای معبد بسیار امیدواریم.

سرپرست تیم ششمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند تاکید کرد: برای دستیابی به نتایج مطلوب و کشف بنای معبد نیازمند یک همت و تعامل ، بین دستگاه های ذیربط و مسئولان شهرستان هستیم و نیاز است شهرداری ، اداره اوقاف و هیئت امنای مسجد دوخواهران در این راستا همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی شهرستان داشته باشند تا بتوانیم به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز