مشاور استاندار ومدیر روابط عمومی استانداری همدان:

منابع دیداری و شنیداری ادارات استان هرچه سریعتر به مرکز اسناد منتقل شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۲:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۸۲۹۴
منابع دیداری و شنیداری ادارات استان هرچه سریعتر به مرکز اسناد منتقل شود
منابع دیداری و شنیداری ادارات استان شامل عکس ها و فیلم های آنالوگ و دیجیتال که به نوعی تاریخ مصور فعالیت های دستگاه های اجرایی است، هرچه سریعتر از سوی روابط عمومی‌های ادارات به مرکز اسناد غرب کشور مستقر در همدان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر در دیدار با میثاق گودرزی مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: فعالیت های چشمگیری در بیش از چهار دهه حیات جمهوری اسلامی ایران در استان همدان شکل گرفته که اسناد این اقدامات و رویدادهای تلخ و شیرین، باید برای ثبت در تاریخ به نحو احسن نگهداری و در مجموعه تخصصی آرشیو ملی ایران به عنوان بخشی از میراث مکتوب استان حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: اسناد و مکاتبات اداری به صورت مستمر و در راستای اجرای قانون واسپاری اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و در قالب مجوزهای عمومی و تخصصی در حال تعیین تکلیف و انتقال است و مجموعه اسناد قابل توجهی از اقدامات دستگاه های اجرایی استان در مرکز اسناد همدان جمع آوری شده است.

رئیس شورای روابط عمومی‌های استان و مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان، افزود: منابع دیداری و شنیداری آنالوگ و دیجیتال قابل توجهی نیز شامل عکس، فیلم، صوت در بایگانی راکد و جاری روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی استان نگهداری می شود که هر کدام دارای ارزش تاریخی و راوی اتفاقات گوناگون استان هستند و قطعا باید در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شوند.

وی تاکید کرد: در قالب مکاتبات رسمی از مسئولین روابط عمومی‌های استان و مدیران کل مربوطه درخواست شده که نسبت به انتقال این منابع به مرکز اسناد همدان اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را ارسال کنند که بار دیگر بر این موضوع تاکید و در ارزیابی عملکرد مسئولان روابط عمومی استان لحاظ خواهد شد.

وی از انتقال 7هزار قطعه عکس آنالوگ آرشیوی روابط عمومی استانداری همدان به مرکز اسناد خبر داد و اضافه کرد: این تصاویر مربوط به سال های 1365 لغایت 1380 بود که خوشبختانه همراه با منابع آنالوگ موجود به آرشیو ملی منتقل و در تاریخ تصویری استان ثبت شد. وی از انتقال تمامی منابع دیجیتال روابط عمومی استانداری استان به آرشیو ملی تا پایان سال جاری خبر داد.

میثاق گودرزی مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز با اشاره به نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان حافظه تاریخی کشور و با اشاره به وجود سوابق اجرایی دستگاه های استان در آرشیو ملی ایران افزود: همکاری دستگاه های اجرایی در این زمینه می تواند سوابق فعالیت ها و عملکرد آنها را جاودان و ماندگار کند.

وی افزود: شرایط کنونی فرصت مناسبی برای فعالیت ادارات دولتی در فضای مجازی است و روابط عمومی های استان می توانند با همکاری سازمان اسناد و مرکز اسناد استان در قالب نمایشگاه های مجازی، بخشی از اسناد خود را منتشر کنند.

وی از آمادگی این مرکز برای دیجیتال سازی منابع آنالوگ روابط عمومی ها خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه با سهل انگاری برخی ادارات، منابع دیداری و شنیداری دستگاه های اجرایی از بین رفته و عملا تصویری از فعالیت های دهه های اخیر آنها وجود ندارد که این اتفاق زنگ خطری برای سایر منابع است.

وی از همکاری جمعیت هلال احمر استان، شرکت مخابرات استان، استانداری همدان، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان فنی و حرفه ای استان در انتقال منابع دیداری و شنیداری به این مرکز تقدیر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز