مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

سوگواره «یاس نبوی» در ۵ بقعه شاخص همدان برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۱:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۰۶۵۶
سوگواره «یاس نبوی» در ۵ بقعه شاخص همدان برگزار می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، گفت: سوگواره «یاس نبوی» در ۵ بقعه شاخص همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در پنج بقعه شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: هر سال سوگواره یاس نبوی هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود که امسال با توجه به شرایط کرونایی فقط در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بقاعی که شرایط لازم برای برگزاری مراسم در ایام کرونا دارند برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند گفت: در بقاع متبرکه شاهزاده حسین(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده محسن(ع) و در نهاوند نیز در امامزاده محمد(ع) و علی(ع) این سوگواره در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در ادامه از توزیع بسته‌های معیشتی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: در خلال برنامه سوگواره «یاس نبوی» بسته‌های معیشتی نیز در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع خواهد شد.

وی به توزیع بیش از ۲ هزار بسته‌ معیشتی اخیرا در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان همدان هزار و ۲۰۰ بسته، در شهرستان ملایر یک هزار و ۲۰۰ بسته و در شهرستان تویسرکان ۵۰ بسته معیشتی از محل نیات واقفین تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه هر بسته شامل برنج، روغن، ماهی، قند، ماکارونی و رب بود و ارزش هر بسته به ۴۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود عنوان کرد: علاوه بر این اقدامات در شهرستان تویسرکان نیز ۹ رأس گوسفند به مبلغ ۱۹ میلیون تومان از محل موقوفات خریداری و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شد.

وی یادآور شد: مرکز افق اداره اوقاف نیز در بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر یک ۳۵۰ هزار تومان تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان به اهدای ۴۲ تبلت به دانش‌آموزان کبودراهنگ اشاره کرد و افزود: از محل موقوفه مرحوم امیرنظام ۴۲ تبلت تهیه و به دانش‌آموزان کم بضاعت شهرستان کبودراهنگ اهدا شد که این موقوفه یکی از موقوفات مهم استان بوده و یکی از نیات آن مرحوم تامین امکانات تحصیل دانش‌آموزان نیازمند است.

وی در پایان سخنانش از ثبت وقف دو مغازه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این وقف در راستای کمک به فقرا و نیازمندان انجام شد.

نظر شما