مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

انجام تست PCR برای تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۱۳۹۹
انجام تست PCR برای تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از انجام تست PCR برای تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمودرضا رسولی با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌ها در کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار کرد:  افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و محیط زیست باعث می‌شود اکثر بیماریها در حــوزه حیات وحش کنترل و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری شود.

وی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و گفت: با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان، احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیشتر است اما ما کاملاً آمادگی داریم که به صورت شبانه‌روزی با حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشیم تا از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: خوشبختانه به واسطه اقداماتی که دامپزشکی همدان با همکاری استانداری و اداره کل محیط زیست انجام داده در حال حاضر هیچگونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم در حیات وحش و هم مرغداری‌ها مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به روش PCR در استان فراهم است گفت: امکان آزمایش و تشخیص آنفلوآنزای فوق حادپرندگان به روش PCR در استان فراهم شده و آماده بهره‌برداری است.

رسولی در پایان بر ضرورت گشت‌های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام و ارسال به موقع نمونه‌های مشکوک و تلف شده به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز