رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند خبر داد:

پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان نهاوندی

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۲:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۲۲۲۵۸
پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان نهاوندی
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان نهاوندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی ملکی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره ب ماده ۱۶ به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان  نهاوند پرداخت شده است اظهار کرد: تخصیص این اعتبارات به منظور خوداشتغالی و فقرزدایی برای مددجویان از طریق ایجاد مشاغل خانگی و روستایی صورت می گیرد.

وی افزود: در سال جاری از محل اعتبارات تبصره ۱۶ حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به این شهرستان اختصاص داده شده که تا کنون بیش از ۹ میلیارد تومان آن از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با بیان اینکه برای جذب مابقی اعتبارات اقدامات لازم از طریق رایزنی با بانک‌ها صورت گرفته است اضافه کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود برای جذب مابقی اعتبارات که طرح‌های آنها به بانک‌های عمل معرفی شده همکاری بیشتر بانک‌ها جلب شده و تا پایان سال تمام اعتبارات تخصیصی به نهاوند جذب شود.

وی اختصاص تسهیلات اشتغالزایی طی دو سال گذشته را نشان از توجه مسئولین ذیربط به اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و گفت: سال گذشته نیز دربخش وام خوداشتغالی، ۳۱۹ مورد تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 4 میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان، ۳۵۰ مورد به مبلغ ۵۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قالب وام کارگشایی به مددجویان شهرستان پرداخت شده و علاوه بر این در راستای خرید، تعمیر و تکمیل و احداث مسکن مددجویان زیر پوشش ۲۸۹ مورد با اعتبار ۶۲۲ میلیون تومان پرداخت شد.

ملکی از ارائه آموزش‌های لازم در زمینه اشتغالزایی خبر داد و افزود: طی سال گذشته و امسال در حوزه اشتغال و خودکفایی ۸۷۲ نفر در رشته‌های خدمات کامپیوتر، خیاطی، آرایشگری، آموزش رانندگی و فرشبافی آموزش دیده‌اند که این کار با هزینه کمیته امداد و هماهنگی فنی و حرفه‌ای به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی در پایان گفت: در شهرستان نهاوند حدود ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت تقریبی ۱۱ هزار نفر زیرپوشش طرح‌های مختلف کمیته امداد قرار دارند که تعداد یک‌هزار و 365 خانوار از این تعداد زیرپوشش طرح شهید رجایی قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز