به مناسبت روز هوای پاک؛

معاینه فنی در همدان با ۲۰ درصد تخفیف انجام می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۳:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۲۲۷۲
معاینه فنی در همدان با ۲۰ درصد تخفیف انجام می شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: به مناسبت ۲۹ دی روز ملی هوای پاک، معاینه فنی خودرو امروز با ۲۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مجید شعبانلو با اعلام این خبر، گفت: بررسی های صورت گرفته موید این است که ۸۰ درصد آلودگی هوا در شهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری به ویژه خودروهای دودزا است که آلودگی در زمان پایداری هوا و بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) شدیدتر می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا مراجعه به مراکز معاینه فنی برای تنظیم موتور خودرو است تا با تنظیم سیستم احتراق و میزان مصرف سوخت خودرو بتوان میزان آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه را به پایین‌ترین خود کاهش داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: در این راستا همزمان با ۲۹ دی روز هوای پاک طرح تشویقی برای ترغیب مردم به معاینه فنی خودرو در نظر گرفته شده و معاینه فنی با ۲۰ درصد تخفیف در چهار مرکز موجود در شهرستان همدان صورت می گیرد.

شعبانلو ادامه داد: در این طرح مخزن گاز «سی.ان.جی» در کنار سوخت بنزین و گازوئیل مورد آزمون قرار می گیرد.

وی گفت: در تقویم ملی ۲۹ دی روز هوای پاک نام‌گذاری شده است و همه ساله در این روز برنامه هایی برای اطلاع رسانی اهمیت هوای پاک و جلب مشارکت و همراهی مردم اجرا می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه برنامه روز ملی هوای پاک با توجه به اهمیت این موضوع در یک هفته برگزار می شود گفت: شعارهای پیش بینی شده برای هر یک از این روزها شامل «آموزش و هوای پاک»، « صنعت و هوای پاک»، «طبیعت و هوای پاک»، «قانون و هوای پاک»، «مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک»، «مشارکت مردمی و هوای پاک» و «تعهد مسوولان و هوای پاک» است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز