معاون صنایع دستی استان همدان خبر داد:

جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با تراش سنگ های قیمتی در همدان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۷:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۳۷۹۱
جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با تراش سنگ های قیمتی در همدان
رئیس اتاق اصناف همدان از پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات حمایتی کرونا به اصناف همدان خبر داد و گفت: این ۸۰۰ میلیون تومان از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تقاضای اصناف که به بانک‌ها ارائه شدهمحقق شده و درحال حاضر نیز حدود ۳۷۷ پرونده در بانک در وضعیت معلق است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، هاشم مظاهری از جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی با تراش سنگ های قیمتی در همدان خبر داد و گفت: کارگاه گوهر تراشی حمید اسماعیلی در روستای شورین باسابقه دو سال فعالیت مستمر، بدون تعدیل نیرو در ایام شیوع کرونا نیز فعال بوده است.

مظاهری گفت: شاغلین این کارگاه سه نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم هستند که همگی تحت پوشش بیمه روستاییان عشایر و کشاورزان بوده و ماهیانه حدود ۵۰ کیلوگرم از سنگ‌های مختلف قیمتی و نیمه قیمتی را تراش می‌دهند. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این کارگاه نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال سرمایه را توسط سرمایه گذاران برای استان همدان جذب کرده است.

وی افزود: از جمله فعالیت های این مجموعه می‌توان به فرآوری مواداولیه و خام سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی داخلی و سفارشات ساخت برای سایر کشورهای همسایه اشاره کرد.

هاشم مظاهری گفت: این کارگاه در بهینه سازی و بالا بردن کیفیت مواد راف نیز فعال بوده و در آینده ای نزدیک تراش الماس و قابگیری با طلا ونقره نیز در این مجموعه راه اندازی خواهند شد.

نظر شما