مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

برنامه ریزی در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی روستاها امری ضروری است

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۹:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۳۹۸۷
برنامه ریزی در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی روستاها امری ضروری است
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: برنامه ریزی در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی روستاها عامل تعیین کننده ای در پیشگیری از مهاجرت روستا به شهر است و حتی میتوان به مهاجرت معکوس هم امیدوار بود، توسعه و پیشرفت، اعتماد به نفس را در روستائیان ارتقا می بخشد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمید سیفی در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار که با رویکرد هر روستا یک سمن برگزار شد، گفت: امروزه مشارکت روستائیان در امور روستایی و با دید تخصصی تر در توسعه روستایی، از ضروریات برنامه ریزی در مباحث اجتماعی به شمار می رود.

وی افزود: برنامه ریزی در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی روستاها عامل تعیین کننده ای در پیشگیری از مهاجرت روستا به شهر است و حتی میتوان به مهاجرت معکوس هم امیدوار بود، توسعه و پیشرفت، اعتماد به نفس را در روستائیان ارتقا میبخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اظهار خرسندی از آمار پایین طلاق در شهرستان بهار گفت: خیلی از معضلات و مشکلات ما ریشه در فرهنگ سازی دارد و شاید بخش اعظمی از طلاق در کشور ربطی به مسائل اقتصادی ندارد چرا که طبق آمار در بالای شهر تهران به ازای هر دو ازدواج یک طلاق ثبت می شود در حالی که در شهرستان بهار به ازای هر 10 ازدواج یک طلاق ثبت شده که این موضوع ریشه در فرهنگ غنی مردمان شهرستان بهار دارد.

فرماندار بهار نیز در این نشست گفت: روستاها کانون تولید و ارزش¬ آفرینی هستند که متناسب با نیازها و توانمندی اقتصادی می¬ توان، به تعبیه و ایجاد سایر صنایع و خدمات مرتبط با اقتصاد روستا برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی و اشتغال¬زایی روستایی پرداخت.

وی با اشاره به گسترش سازمان های مردم نهاد در روستاها افزود: باید جلسات بیشتری در این راستا برگزار شود و از ظرفیت همه دستگاهها به خصوص آموزش و پرورش و سپاه در اجرای طرح هر روستا یک سمن استفاده شود.

احسان قنبری خواستار توجه به ورزش روستاها شد و افزود: بسیاری از روستاهای شهرستان فاقد امکانات ورزشی هستند که امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان توجه ویژه ای به افزایش خانه های روستایی در روستاهای بهار داشته باشند.

در این نشست صفی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان به همراه قشمی کارشناس مشارکت های اجتماعی فرمانداری و بهادربیگی از فعالین اجتماعی شهرستان در خصوص نحوه اجرای طرح هر روستا یک سمن توضبحات ارائه نمودند.

همچنین ساغرچی بخشدار لالجین و شفیعی بخشدار مرکزی در خصوص اجرای طرح هر روستا یک سمن در لالجین و بهار به ارائه گزارش پرداختند.

بخشدار لالجین گفت: تاکنون 18 روستای بخش لالجین برای ثبت سمن اعلام آمادگی کرده اند که این یک ظرفیت بسیار عظیم برای مشارکت اجتماعی روستاییان می باشد.

نظر شما