مدیرکل کمیته امداد استان همدان:

پرداخت صدقه در همدان ۱۸ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۴:۳۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۵۶۴۵
پرداخت صدقه در همدان ۱۸ درصد افزایش یافت
مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: مردم همدان ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر صدقه پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا  از همدان، پیمان ترکمانه با بیان اینکه مردم سخاوتمند استان طی ۹ ماهه امسال ۱۸ درصد بیش از مدت مشابه پارسال، صدقات پرداخت کردند اظهار کرد: امسال مردم استان همدان ۱۰ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش میزان گردش اسکناس و سکه در جامعه، واریز صدقه به صندوق‌های صدقات این نهاد افزایش قابل‌ توجهی داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تأکید کرد: در راستای تسهیل و تسریع در پرداخت صدقه توسط مردم، در تلاش هستیم تا از طریق روش‌های الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه، صدقات مردم را دریافت و در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع نیاز محرومان هزینه کنیم.

ترکمانه در تشریح نحوه پرداخت صدقه به‌ صورت الکترونیکی و غیرحضوری یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسانی همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷ استفاده نموده و یا با واردکردن کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه خود نسبت به پرداخت صدقه روزانه اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به نحوه مصرف صدقات بیان کرد: طی ۹ ماهه امسال مبلغ ۲۷۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای حل مشکلات درمانی، تأمین جهیزیه، کمک به آموزش و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک به ساخت و تعمیر منازل مسکونی، ایجاد اشتغال، کمک‌های موردی و ده‌ها عنوان خدمت ضروری دیگر هزینه شده که ۱۰ میلیارد و ۲۷۸ میلون تومان از این خدمات، از محل صدقات مردم تأمین‌شده است.

نظر شما