رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند:

شکار گونه های جانوری در نهاوند ممنوع است/ معرفی متخلفین به دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۷:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۵۹۲۹
شکار گونه های جانوری در نهاوند ممنوع است/ معرفی متخلفین به دستگاه قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند، گفت: هرگونه تیراندازی و شکار در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی با اعلام این خبر، اظهار کرد: وجود انواع گونه های جانوری برای محیط زیست شهرستان بسیار مهم و حفظ و حراست از آنها وظیفه همه ما است.

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع برخورد قانونی و جلوگیری از شکار غیرمجاز در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سلگی افزود: در صورت مشاهده و گزارش هرگونه شکار و تیراندازی در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات و تکالیف سازمانی محیط زیست با متخلفین برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک و سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی، برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات جانوری و همسو با سیاست‌های کلان دولت برنامه های این اداره برای مقابله با شکار اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: به استناد بند”و” ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های مناطق شهرستان نهاوند ممنوع می باشد.

سلگی گفت: درصورت مشاهده و گزارش تیراندازی و شکار طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط محیط بانان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی در پایان گفت: نقش شهروندان در حفاظت از گونه های جانوری بسیار مهم است و از همه همشهریان درخواست داریم تا موارد را به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز