مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان همدان:

۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد روستایی در اسدآباد و نهاوند پرداخت شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۸:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۳
۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد روستایی در اسدآباد و نهاوند پرداخت شد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان همدان، گفت:۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد روستایی در اسدآباد و نهاوند پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدجواد حجازی با بیان اینکه طرح اشتغالزایی خرد روستایی در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند آغاز شده است اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد ۲۰ رسته شغلی همچون فعالیت در حوزه دام سبک و سنگین، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی، خدمات فنی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۲۰ رسته شغلی به منظور اشتغال خرد خانگی روستایی برنامه‌ریزی شده تا از مهاجرت روستاییان از زادگاه خود جلوگیری شود یادآور شد: از مزایای این طرح می‌توان به خودکفایی روستاییان و درآمدزایی اشاره کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان همدان از آغاز  اجرای طرح اشتغالزایی خرد روستایی در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و کبودراهنگ در سال آینده خبر داد و گفت: جامعه هدف این طرح در روستاها و بر مبنای زیرساخت‌های شغلی هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این مشاغل بین ۵ تا ۴۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد تعیین شده است افزود: تاکنون ۴۶۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی خرد در اسدآباد معادل ۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

حجازی با تأکید بر اینکه یک مجری و چهار تسهیل‌گر از  ابتدای پرداخت وام و تا حصول نتیجه نهایی وظیفه نظارت و همراهی این مشاغل خرد را بر عهده دارند تصریح کرد: در شهرستان نهاوند نیز ۳۴۰ نفر در روستاها شناسایی و ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با تنفس سه ماه تا یک سال و بازپرداخت پنج ساله پرداخت شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه این طرح برای افراد تحت تکلف و مستقر در روستاها در نظر گرفته شده است متذکر شد: در حال حاضر این طرح در شهرستان اسدآباد به صورت صد درصدی محقق شده است.

نظر شما