مدیرکل استاندارد استان همدان:

استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۲:۵۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۷۵۴۷
استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل استاندارد استان همدان بابیان اینکه استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان از برنامه های جدی سازمان است، گفت: استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد مددی با بیان اینکه تولیدات و محصولات استان همدان مطابق با ارجاع های علمی و بین الملی شناسنامه دار می شوند، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری همدان موفق به صدور ۱۶ پروانه‌ کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات است، اظهار کرد: بر همین اساس تولیدات و محصولات استان همدان از نظر کیفی مطابق با رفرنس های علمی و بین المللی، شناسنامه دار می شوند.  

وی با بیان اینکه استاندارسازی محدود به گیاهان دارویی نمی شود، عنوان کرد: استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان از برنامه های جدی سازمان است و استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

مددی در ادامه با اشاره به محصولات تولیدی بومی استان همدان مانند صنایع دستی و محصولات کشاورزی، گفت: در راستای شناسنامه دار کردن و استاندارد سازی محصولات ذکر شده که بتوانند در اقتصاد و رونق استان همدان اثر بخشی مضاعفی داشته باشند چندین موضوع به کمیته برنامه ریزی سازمان پیشنهاد شده تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای شناسنامه دار کردن و تدوین استاندارد ملی محصولات گام های موثری برداریم.

وی عنوان کرد: در بحث استاندارد سازی محصولات کمیت محصولات مهم نیست و کیفیت آن ها مد نظر است.

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: برای محصولات مطابق با منابع و ارجاع های علمی و بین المللی شناسنامه تدوین خواهد شد و محصول در هر تناژ، مقدار و میزانی که تولید یا فرآوری شود می تواند در این چرخه قرار گیرد.

مددی تاکید کرد: در واقع کیفیت محصولات تولیدی در زمینه استانداردسازی اهمیت دارد و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز