معاونت تولید نیروگاه شهید مفتح خبر داد:

تولید ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی ده ماهه سال جاری در نیروگاه شهید مفتح

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۷:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۸۱۳۰
تولید ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی ده ماهه سال جاری در نیروگاه شهید مفتح
معاونت تولید نیروگاه شهید مفتح از تولید ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی ده ماهه سال جاری در نیروگاه شهید مفتح خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، پژمان اختری در شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه همکاران ما در نیروگاه شهید مفتح در ایام شیوع ویروس کرونا توانستند با تولید ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی افزایش ۲۰ درصدی تولید انرژی را در مقایسه با سال گذشته رقم بزنند اظهار کرد: ۲ درصد از نیاز شبکه سراسری برق کشور و کل استان همدان توسط نیروگاه شهید مفتح تأمین می شود.

وی افزود : یکی از افتخارات این مجموعه در سال مزین به جهش تولید ، کسب رتبه نخست آمادگی تولید در بین نیروگاه های کشور است .

معاونت تولید نیروگاه با بیان اینکه تعمیرات اساسی و نیمه اساسی نیروگاه در شرایط سخت تحریم و شیوع بیماری کرونا برای تولید انرژی پایدار در پیک مصرف سال ۱۴۰۰ در حال انجام است افزود : نیروگاه همدان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در بین ادارات و سازمان های استان توزیع کرده است .

پژمان اختری در ادامه با اشاره به نوع سوخت مصرفی در نیروگاه گفت : با اختصاص ۳ میلیون متر مکعب گاز در هر روز بخش عمده ای از نیاز نیروگاه برطرف خواهد شد .

حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انجام پروژه های بزرگ انتقال پساب همدان به نیروگاه و تبدیل برج تر به برج خشک اظهار کرد : موضوع تخصیص گاز به نیروگاه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما