مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

مجوز تولید ارز دیجیتال در همدان صادر نشده است/کاهش ۷ دقیقه ای مدت زمان خاموشی ها در استان همدان

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۷:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۹۱۶۱
مجوز تولید ارز دیجیتال در همدان صادر نشده است/کاهش ۷ دقیقه ای مدت زمان خاموشی ها در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه مدت زمان خاموشی ها در استان همدان ۷ دقیقه کاهش یافته است، گفت: مجوز تولید ارز دیجیتال در همدان صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صنعت توزیع برق استان اظهار کرد: تا هفته دولت ۱۳۶ پروژه با اعتباری قریب به ۶۶ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی توسط بخش خصوصی با اعتباری نزدیک به یک‌میلیون دلار آماده بهره‌برداری است گفت: در این ایام احداث و اصلاح شبکه را با کابل خودنگهدار را داشتیم که ۱۷۲ هزار و ۸۷۳ متر خط ۲۰ کیلوولت احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به ۳۶ هزار و ۹۳۰ متر نصب ۲۲۳ دستاه ترانسفورماتور با قدرت ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلوولت آمپر افزود: اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی ۲۱ هزار و ۴۰۰ متر انجام شده است.

وی از انجام ۲۱ هزار و ۷۵۰ متر احداث واصلاح شکبه فشار ضعیف هوایی و زمینی خبر داد و خاطرنشان کرد:  در این ایام کنترل‌های تک فاز و سه فاز نصب شده‌اند که ۶ هزار و ۹۹۴ مشترک جدید به مشترکین قبلی ما اضافه شده‌ است.

جمشیدی با بیان اینکه در حوزه کاهش تلفات ۹ هزار و ۷۴۸ دستگاه کنتور معیوب در این ایام  تعویض شده‌اند و یک هزار و ۲۸۲ دستگاه چراغ در وات‌ها و سایزهای مختلف نصب کرده‌ایم گفت: ۳۲ پروژه آماده کلنگ‌زنی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان داریم که میدواریم تا پایان سال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۱۲ هزار و ۲۳۱ مشترک داشتیم که به ۶۱۹ هزار و ۴۴۸ مشترک رسیده یعنی یک درصد رشد داشتیم افزود: در بخش عمومی سال گذشته نسبت به ۹ ماهه امسال قریب به یک درصد رشد داشتیم یعنی  از ۲۰ هزار و ۵۶۱ به ۲۰ هزار و ۹۳۰ مشترک رسیدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه سال گذشته در بخش کشاورزی ۱۲ هزار و ۷۴۲ مشترک  داشتیم که امسال به ۱۲ هزار و ۹۹۲ مشترک افزایش یافته و رشد دو درصدی را  نشان می‌دهد گفت:‌ در بخش تجاری ۹۱ هزار و ۸۹۲ مشترک داشتیم که امسال به ۹۵ هزار و ۱۶۵ مشترک با چهار درصد رشد رسیده و بیشترین رشد در این بخش بوده است.

وی یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال در مجموع رشد یک درصدی در بخش انشعاب و فروش انشعاب را داشتیم یعنی از ۷۵۷ هزار و ۲۷۹ مشترک استان در سال گذشته به ۷۶۸ هزار و ۳۴۶ مشترک افزایش داشته است.

جمشیدی با اشاره به اینکه در شاخص شبکه‌های توزیع در بخش فشار متوسط سال گذشته دارای ۱۰ هزار  و ۵۱۹ کیلومتر شبکه بودیم که طی ۹ ماهه به ۱۰ هزار و ۵۸۲ کیلومتر افزایش یافته است افزود: پایان سال گذشته طول شبکه فشار ضعیف ۸ هزار و ۲۳۵ کیلومتر بوده که ۹ ماهه امسال ۸ هزار و ۳۳۶ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پست‌های توزیع سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۹۷ دستگاه ترانسفورماتور داشتیم که به ۱۷ هزار و ۲۹۹ ترانس رسیده و رشد ۲ درصدی را در این بخش تجربه کردیم گفت:‌ از لحاظ ظرفیت‌سازی توانستیم یک درصد افزایش داشته باشیم یعنی از  ۲ هزار و ۳۱۲ مگاولت آمپر به ۲ هزار و ۳۳۶ مگاولت آمپر رسیدیم و برای توسعه و برق رسانی مشترکین جدید به طور میانگین افزایش ۱.۳ درصدی رشد را در حوزه  تجهیزات داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه با توجه به عملکرد فروش انرژی با توجه به روند ۹ ماهه امسال، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به  ۹ درصد افزایش فروش برسیم افزود:‌ از لحاظ روشنایی معابر در نقطه مطلوبی‌هستیم و از ۲۱۶ هزار و ۱۲۷ دستگاه چراغ که در شبکه نصب شده تقریبا با تقسیم صورت گرفته هر ۲۸ متر یک چراغ تعبیه شده و می‌توان گفت تمام تیرهای برق سطح استان دارای چراغ‌ معابر هستند که نرم بسیار خوبی برای استان است.

مدت خاموشی استان در شبکه فشار ضعیف از ۴۳ دقیقه به ۳۶ دقیقه کاهش  یافته است

وی با بیان اینکه با یک‌هزار و ۷۱ روستا تمام روستاهای بالا ۱۰ خانوار دارای برق هستند و برنامه‌ای هم برای روستاهای زیر ۱۰ خانوار داریم که اقداماتی در این زمینه انجام شده است گفت: مدت خاموشی استان در شبکه فشار ضعیف از ۴۳ دقیقه به ۳۶ دقیقه کاهش  یافته است.

جمشیدی با اشاره به اینکه مدت زمان خاموشی‌ها در  پست‌ها و ترانسفورماتورها از ۴۷ دقیقه به ۳۹ دقیقه کاهش یافته است خاطرنشان کرد: مدت زمان خاموشی‌ها در شبکه متوسط از ۳۵.۳ دقیقه به ۲۷.۴ دقیقه رسیده و در مجموع این عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه نرخ خاموشی ما از کل تاسیسات خاموشی از ۱.۶۹ دقیقه برای هر مشترک در ۱۰ ماهه به ۱.۳۱ دقیقه کاهش داده شده که یکی از بهترین‌ عملکردهای شرکت‌های توزیع سراسر کشور را شاهد بودیم افزود: در حوزه برنامه‌های خاموشی در پیک تابستان امسال با مدیریت خوب صورت گرفته، پیک خاموشی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه در زمستان محدودیتی در سوخت نیروگاه‌ها برای ما ایجاد شد و نیروگاه‌ها نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند اما با این وجود با توجه به میزان خاموشی‌ها، کمترین خاموشی را در سطح استان اعمال کردیم گفت: این همکاری در حوزه‌های مختلف نظیر کاهش  روشنایی معابر و همکاری مراکز تجاری و مراکز صنعتی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه روشنایی و مصرف انرژی ادارات، بیش از یک‌هزار مور بازدید انجام شد که نتیجه آن اعمال کمترین خاموشی بود گفت: هنوز این وضعیت به پایان نرسیده و ممکن است تا پایان بهمن‌ماه با مشکل مواجه شویم.

جمشیدی افزود: امیدواریم با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز خانگی به خصوص از سوی مردم، هیچگونه خاموشی را در ادامه نداشته باشیم و برق پایدار و مستمری به مشترکین ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات خطوط را به روش خط گرم عملیاتی کردیم که درحال حاضر بدون اینکه خاموشی باشد تجهیزات مشکلدار شبکه جدا می‌شوند گفت: به ازای هر مشترک با این اقدام از ۹۷ صدم دقیقه ۸۹ صدم خاموشی‌ها را کاهش دادیم که البته بابرنامه بوده و قبل آن اطلا‌ع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید به اینکه با این وضعیت و با توجه به بیماری کرونا، اجازه ندادیم حتی یک دقیقه خاموشی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اعمال شود  و کارکنان درمان با خیال راحت کار انجام دهند افزود: اکیپ‌های خط گرم در سطح استان در حال فعالیت هستند که از سال ۹۵ تاکنون ۲۰ برابر فعالیت‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حداکثر پیک بار استان ۶۹۴ مگاوات بود که تولیدی برق نیروگاه‌های ما یک‌هزار مگاوات است که اگر حدود ۱۰ درصد برای مصرف خود  آنها در نظر بگیریم، مابقی به شبکه اختصاص می‌یابد گفت: سال گذشته پیک ما ۶۹۴ مگاوات بود و امسال به ۷۲۵ کیلووات رسید که حدود  ۴.۵ درصد پیک ما در شب امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

جمشیدی با بیان اینکه در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از شرکت‌های توزیع پایلوت در کشور به شمار می‌رویم بیان کرد: ۶ نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی فعال است و چهار نیروگاه مقیاس کوچک «سی اچ پی» داریم که قریب به ۱۸ مگاوات تولید برق دارند.

وی با اشاره به وجود ۵۲ دستگاه نیروگاه خورشیدی در حد ظرفیت انشعاب افزود:‌ قدرت آنها یک‌هزار و ۷۵ کیلووات ساعت است یعنی کمی بیشتر از یک مگاوات نصب کردیم.

طلب ۱۲۵ میلیارد تومانی از مشترکین برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح یک نیروگاه یک مگاواتی در مجموعه «آرد سینا» در دهه فجر حبر داد و اظهار کرد: قرارداد راه‌اندازی پنج نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی منعقد شده و در حال انجام مقدمات کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه تمام خدمات توسط اپلیکیشن «برق من» به صورت غیرحضوری انجام می‌شود گفت: قریب به ۳۰ درصد مشترکین استان کم‌مصرف هستند و تقریبا ۱۸۰ هزار مشترکین ما قبض صد درصدی رایگان دارند.

جمشیدی گفت: ۱۹ هزار و ۵۱ نفر از مشترکین اپلیکیشن «برق من» را نصب کرده‌اند و توانستیم ۵۲ درصد خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم، انتظار داریم این عدد به ۱۰۰ درصد برسد که در صرفه جویی وقت موثر است.

وی از طلب ۱۲۵ میلیارد تومانی از مشترکین برق استان خبر داد که ۵۰ میلیارد تومان آن از ادارت است افزود: مشترکین ما در بخش خانگی روستایی بدهی بالایی دارند که باید اطلاع‌رسانی شود تا بدهی خود را به موقع پرداخت کنند، در مجموع مشترکین خانگی روستایی ۳۰ میلیارد تومان و مشترکان شهری ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت ماینرها و مرزعه ارز دیجیتال در استان گفت: تاکنون مجوز رسمی برای فعالیت ماینر و مزرعه ارز دیجیتال در استان صادر نشده است.

وی در خصوص اظهارات خبرنگاران مبنی بر اعطای ۱۰ مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مجوز باید به خرید انشعاب برسد که فعلا انجام نشده است.

جمشیدی با بیان اینکه هر فعالیتی در این زمینه در استان غیرقانونی است و تاکنون با فعالیت ماینرهایی از طریق مراجع قضایی برخورد داشته‌ایم گفت: تعداد زیادی مرزعه رمز ارز در استان کشف و با آنها برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه شاید هر ماینر به اندازه ۲۵ مشترک خانگی برق مصرف کند و فشار زیادی به مصرف‌کنندگان وارد می‌‌شود تأکید کرد: هرکسی بتواند فعالیت رمز ارز را به ما گزارش دهد مشمول جایزه است، بخشی از خاموشی‌های استان به بیت‌کوین برمی‌گردد اما نه همه؛ بخشی نیز مربوط به تامین سوخت نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پایان سخنانش یادآور شد:‌ق ریب به ۳ مگاوات برق از رمزارزها جمع‌آوری کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز