مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛

زیرساخت‌های فرهنگی تقویت شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۳:۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۱۹۳۶
زیرساخت‌های فرهنگی تقویت شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: زیرساخت‌های فرهنگی باید تقویت شود زیرا تقویت فرهنگ موجب توسعه سایر بخش‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان؛ احمدرضا احسانی ظهر پنجشنبه در آیین پایانی جایزه ادبی استان که در شهر بهار برگزار شد اظهار کرد: در یک جامعه هویت ملی را اشتراکاتی که یک ملت باهم دارند، تشکیل می‌دهد و باعث می‌شود افراد دور هم جمع شوند.

وی با بیان اینکه در شکل‌گیری هویت ملی عوامل مختلفی تاثیرگذار است گفت: با پیشرفت‌های کنونی جوامع بشری برخی عوامل کمرنگ شده است به طوری که اهمیت مرزها کاهش یافته و در کسری از ثانیه ارتباطات جامعه بشری برقرار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه زبان ملی ابزار ارتباط بین حاکمیت و نظام سیاسی و مردم است گفت: زبان ملی ریسمان انسجام ملت و وحدت ملی است و همه گویش‌ها در جای خود محترم هستند.

وی با بیان اینکه آنچه هویت ملی را تقویت می‌کند، زبان ملی است تصریح کرد: پاسداشت زبان ملی وظیفه فرهنگ و هنر است و وزارت ارشاد در سطح بین‌الملل ۱۵۷ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف دارد که بخشی از فعالیت آنها پاسداشت زبان ملی است.

احسانی هدف از برگزاری جایزه ادبی را پاسداشت و تقویت زبان فارسی عنوان کرد و افزود: مولفه‌های فرهنگی شاخص‌های مختلف فرهنگی و هنری را دربرمی‌گیرد که نیازمند توجه ویژه است.

وی تقویت در حوزه فرهنگی را موجب تقویت در سایر حوزه‌ها دانست و افزود: پرداختن به مسائل زیرساختی فرهنگی مهم است و سرمایه‌گذاری در آن اهمیت زیادی دارد زیرا فرهنگ تسهیل‌کننده سایر بخش‌ها خواهد بود.

فرماندار شهرستان بهار نیز گفت: شهرستان بهار مستعد برگزاری مراسم‌ و آیین‌های فرهنگی و هنری است اما امسال به خاطر شیوع کرونا چندان امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی بزرگ را نداشتیم

علی احسان قنبری به حمایت معاون وزیر ارشاد از چاپ آخرین کتاب مرحوم آیت‌الله بهاری اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد در این زمینه آماده همکاری است که دوستان و خانواده آیت‌الله بهاری نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما