استاندار همدان:

مسئولان اجرایی به ویژه فرمانداران استان همدان از عادی انگاری ویروس کرونا جلوگیری کنند

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۳:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۲۸۸۰
مسئولان اجرایی به ویژه فرمانداران استان همدان از عادی انگاری ویروس کرونا جلوگیری کنند
استاندار همدان، گفت: مسئولان اجرایی به ویژه فرمانداران استان همدان از عادی انگاری ویروس کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین بررسی های انجام شده در خصوص رنگ بندی شهرهای استان همدان، «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی، «همدان، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد» نیز در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تغییر رنگ بندی در برخی از مناطق استان باید محدودیت های پیش بینی شده بر اساس این رنگ بندی اعمال شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد کارکنان ادارات دولتی در مناطق دارای وضعیت نارنجی در محل کار حضور می یابند همچنین گروه شغلی سه و چهار حق فعالیت ندارند.

شاهرخی افزود: واحدهای آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در مناطق نارنجی به طور کامل تعطیل بوده و آموزش ها به صورت مجازی صورت می گیرد.

استاندار همدان درباره نحوه فعالیت واحدهای فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: واحدهای فرهنگی و اجتماعی نظیر نمازهای جمعه، مساجد، مراسم مذهبی و مراسم آیینی نیز در مناطق نارنجی به طور کامل تعطیل است.

شاهرخی تاکید کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی تخلف محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در مناطق زرد گروه‌های شغلی چهار حق فعالیت ندارند در عین حال دو سوم کارکنان در محل فعالیت حضور می یابند.

استاندار همدان با بیان نقش و اهمیت توجه به شیوه نامه های بهداشتی در کاهش آمار مبتلایلان به کرونا از فرمانداران خواست با رعایت ضوابط پیش بینی شده در طرح جامع مدیریت هوشمند، مقررات را سختگیرانه با هدف سفید شدن شهرستان اجرا کنند.

شاهرخی افزود: اصل و محور کار فرمانداران رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل های بهداشتی باشد تا شاهد تغییر رنگ بندی باشیم همچنین شاخص تنها میزان بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی نباشد بلکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم مدنظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضعیت استان همدان در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ را مثبت و قابل قبول عنوان کرد، ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز در تماسی تلفنی از وضعیت کنونی استان در راستای مهار ویروس ابراز رضایت کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با قدردانی از همکاری مردم برای اجرای پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: ائمه جمعه نهایت همکاری را با ستاد کرونا داشتند و سازمان تبلیغات اسلامی استان حتی از برگزاری برخی مراسم با حضور در محل و توجیه افراد جلوگیری کرده است.

شاهرخی افزود: جامعه دینی و مذهبی از پیشتازان رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و لغو راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری آن به صورت خودرویی نشان از اهمیت پیشگیری از تجمع و نهادینه کردن مساله رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد: مهمترین اولویت مسوولان به ویژه فرمانداران جلوگیری از عادی انگاری است و در این راستا باید بازرسی ها را به خصوص از ارگان های دولتی افزایش داد چرا که کارکنان این نهادها باید الگوی سایر افراد باشند.

استاندار همدان گفت: با توجه به ازدحام مردم در مطب پزشکان و مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو انتظار می رود اقدام لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گیرد در عین حال راه های ورودی به آرامستان ها به ویژه در شهرستان های نارنجی و زرد مسدود شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز