رئیس کل دادگستری استان همدان:

مجازات ۳۶۴ زندانی در همدان همزمان با دهه فجر بخشیده شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۵:۴۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۴۹۴۷
مجازات ۳۶۴ زندانی در همدان همزمان با دهه فجر بخشیده شد
رئیس کل دادگستری استان همدان از عفو ۳۶۴ زندانی در همدان همزمان با گرامیداشت دهه فجر خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ زندانی در یک سال اخیر مشمول عفو شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان پزشک قانونی تویسرکان با تبریک طلیعه جشن پیروزی انقلاب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی روز به روز بالنده می شود اظهار کرد: دشمنان آرزو داشتند سقوط نظام را ببینند که با عنایت پرودگار خودشان نابود شدند.

وی شکرگزاری نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و بالندگی آن را خدمت به مردم دانست و با بیان اینکه همه باید برای شکوفایی و بالندگی بیش از پیش انقلاب اهتمام ویژه داشته باشیم گفت: به لطف خدا فضای بهتری برای سهولت در خدمات دهی به مردم ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه شب گذشته از سوی رهبری بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ زندانی عفو گرفتند که از این تعداد ۳۶۴ نفر با انجام کارهای کارشناسی متعلق به استان همدان بود گفت: این درحالی است که در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۴۰ نفر از استان همدان عفو داشته است.

وی با بیان اینکه امسال بالای یک‌هزار نفر در مناسبت‌های مختلف در استان و حدود ۱۶ ماه گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ از عفو برخوردار شدند از اجرای طرح حبل‌المتین(انس با قرآن) در تمام زندان‌ها خبر داد.

عدالتخواه با اشاره به راه‌اندازی طرح معتذرین در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه احتمالا  از این طرح در سفر رئیس قوه قضائیه به استان رونمایی شود اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تاکنون بیش از یک‌هزار ۵۰۰ نفر اعلام عذرخواهی کردند که کار حدود ۸۰۰ نفر از این تعداد به مصالحه کشیده شده است.

وی عدم پرداخت ۷ میلیارد تومان از جنبه خصوصی و وصول نشدن بیش از ۳ میلیارد تومان جزای نقدی و زندان نرفتن ۷ هزار ماه را از ثمرات اجرای طرح معتذرین برشمرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نیز سال آغاز عملیات اجرایی پروژه ساختمان پزشکی قانونی تویسرکان را سال ۹۴ دانست و اظهار کرد: این پروژه به مدت پنج سال راکد بود.

 آرتین کمالی با بیان اینکه وجود مرکز پزشکی قانونی در تویسرکان مطالبه به حق مردم این شهرستان است که به همت بسیج سازندگی در حدود دو سال اخیر به نتیجه رسید، مساحت ساختمان را ۵۰۲ متر مربع در دو طبقه اعلام کرد و گفت: برای تویسرکان در سال آینده برنامه‌های خوبی به منظور ارائه خدمت به مردم تعریف شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بودجه ساختمان‌های پزشکی قانونی به خاطر متمرکز بودن و تقسیم به نسبت مساوی تاخیر خواهد داشت گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش های مسوولان امروز شاهد افتتاح پزشکی قانونی در شهرستان تویسرکان هستیم.

محمدمهدی مفتح با اشاره به اینکه با وجود این مرکز در شهرستان بسیاری از مشکلات مردم در این راستا کاسته می شود افزود: مردم برای گرفتن خدمات پزشکی قانونی در زحمت بودند، بر همین اساس این پروژه در شهرستان کاری ارزشمند است.

وی با بیان اینکه قرار بود در سفر رئیس قوه قضائیه به استان این پروژه افتتاح شود اما به دلیل تراکم برنامه‌ها نشد، گفت: مسوولان مربوطه اعتبارات مورد نیاز پزشکی قانونی شهرستان برای سرعت بخشی به ارایه خدمات  جمع بندی و به منظور پیگیری اعلام کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان هم اظهار کرد: کار  بسیج سازندگی پیمانکاری نیست بلکه تنها زمانی که پروژه‌ای مشکل داشته باشد ورود می‌کند مانند پروژه کبودرآهنگ با هزینه ۲ میلیارد تومان را بسیج سازندگی با ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی کرد.

سردار مظاهر مجیدی با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه و استقبال مردم عراق چون مردم ایران از آیت‌الله رئیسی  بیان کرد: هرگاه کار برای رضای خداوند و باشد خداوند هم ما را یاری خواهد کرد.

وی از تشکیل بسیج حقوقدانان در استان خبر داد و گفت: کمک بسیج حقوقدانان سبب شد که  حدود ۳۸ نفر از زندان در استان همدان آزاد شدند.

فرماندار شهرستان تویسرکان در پایان ضمن تشکر از تلاش همه مسوولان استانی و شهرستانی برای ایجاد مرکز پزشکی قانونی در تویسرکان گفت: دو سال اخیر پروژه ساختمان پزشکی قانونی به بسیج واگذار شد.

سید رسول حسینی وجود مرکز پزشکی قانونی را در شهرستان به عنوان یک ضرورت پیگیری و سرانجام به نتیجه رسید گفت: اعتبار داده شده به پروژه ۷۵۰ میلیون تومان با تخصیص بالا بوده است که بسیج سازندگی اجرای آن را بر عهده داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز