رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند:

فصل ششم کاوش لائودیسه نهاوند ماه آینده آغاز می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶۸
فصل ششم کاوش لائودیسه نهاوند ماه آینده آغاز می شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند، گفت: فصل ششم کاوش لائودیسه نهاوند ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جانجان با بیان اینکه طی یک ماه آینده، آخرین فصل باستان‌شناسی محوطه تاریخی لائودیسه در نهاوند آغاز خواهد شد اظهار کرد: کاوش فصل ششم محوطه تاریخی لائودیسه فعلا در مرحله اخذ مجوز است و به زودی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مجوز کاوش قبل از آغاز سال جدید صادر شود بیان کرد: در صورت صدور مجوز کاوش، کار آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند به اعتبار کاوش فصل ششم هم اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای کاوش ۲۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم در مرحله ششم به نتایج خوب و کارآمدی دست یابیم زیرا هنوز سرنخی از معبد لائودیسه پیدا نشده است.

وی در خصوص یافته‌های فصل‌های کاوش در این منطقه یادآور شد: در فصل پنجم کاوش علاوه بر کتیبه یونانی، یافته‌های ارزشمند دیگری چون مجسمه‌های برنزی خدایان یونانی، قربانگاه سنگی، سرستون، ساقه ستون، پایه ستون و قطعه سفال‌های این دوره در محله دوخواهران نهاوند کشف شده که با توجه به این یافته‌ها و مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز