مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

۵ کشتارگاه صنعتی در استان همدان فعالیت می کنند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۱
۵ کشتارگاه صنعتی در استان همدان فعالیت می کنند
مدیرکل دامپزشکی استان همدان، گفت:۵ کشتارگاه صنعتی در استان همدان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمودرضا رسولی با بیان اینکه در فصلی از سال قرار داریم که معمولا شاهد مهاجرت پرندگان‌ مهاجر به کشورهای مختلف هستیم و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که دامپزشکی همدان انجام داده و با همکاری استانداری، در شرایط فعلی هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش و مرغداری‌های سطح استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاکید به اینکه بیش از سه سال است که استان همدان عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  است گفت: تمام تلاش ما سعی در کنترل این بیماری بوده است.

وی به تعطیلی تمام کشتارگاه‌های سنتی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه  حفظ و حراست از سرمایه دامی و عرضه فرآورده‌های خام دامی، در سطح استان امنیت بهداشتی خوبی برقرار است.

رسولی با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌های استان مجهز به سیستم پیش سرد و به صورت صنعتی اداره می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر پنج کشتارگاه صنعتی دام در استان همدان فعال است.

وی دامپزشکی را مسئول سلامت، بهداشت و نیز ضامن امنیت غذایی مردم با منشاء دامی دانست و افزود: در مسیر رسیدن به این هدف مطلوب باید همکاری ویژه‌ای در شهرستان‌ها و استان صورت گیرد.

 

نظر شما