استاندار همدان:

تبیین خدمات و دستاوردهای ارزشمند دولت و نظام زمینه ساز انتخاباتی حماسی و پرشور خواهد شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۹:۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۵
تبیین خدمات و دستاوردهای ارزشمند دولت و نظام زمینه ساز انتخاباتی حماسی و پرشور خواهد شد
استاندار همدان، گفت: تبیین خدمات و دستاوردهای ارزشمند دولت و نظام زمینه ساز انتخاباتی حماسی و پرشور خواهد شد .

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در جلسه اعضای ستاد انتخابات استان همدان که با حضور فرمانداران شهرستان های تابعه استان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی شاخص‌های ۴۵ گانه خدمت به خوبی نشان می دهد که استان همدان طی سال های اخیر در نتیجه کار و تلاش شبانه روزی دولتمردان و مجموعه مدیریت اجرایی در حوزه های مختلف به ویژه بخش های زیربنایی،  دچار تحولی اساسی و چشمگیر شده هرچند که این خدمات و دستاوردهای بی شمار و کم نظیر آنگونه که شایسته است برای مردم اطلاع رسانی و تبیین نشده است.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان امروز به یک گارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده، تصریح کرد: خدمات دولت در هشت سال گذشته و به رغم وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم در سطح کشور به ویژه در استان همدان حیرت انگیز است.

استاندار همدان افزود: هرچند که در ابتدای فعالیت دولت، کارهای بر زمین مانده زیادی در استان همدان وجود داشت و تا رسیدن به توسعه مطلوب و آرمانی فاصله داریم، اما موفقیت های دولت با وجود سنگ اندازی ها، اعمال سخت ترین تحریم ها بسیار زیاد و گسترده است که وظیفه داریم برای تقویت روحیه امید و خودباوری این حجم گسترده از خدمات، دستاورد و موفقیت ها را به خوبی اطلاع رسانی و بیان کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف با وجود مشکلات ناشی از تحریم و برخی مانع تراشی ها با مجموع خدمات ارائه شده در ۳۵ سال گذشته کشور برابری می‌کند که این نشاندهنده کار و تلاش شبانه روزی و خدمت صادقانه و خالصانه دولتمردان و مجموعه مدیران اجرایی در سطح کشور از جمله استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه برخی تعابیر و مفاهیم همچون مطالبه گری مورد سو استفاده قرار گرفته، اظهار داشت: درحالی که مطالبه گری اصلی مطلوب و ارزشمند است اما تعبیر نادرست از این مهم منجر به نادیده گرفتن بسیاری از خدمات و موفقیت های بزرگ و قابل توجه دولت می شود.

استاندار همدان تاکید کرد: در مطالبه گیری همانند امر به معروف و نهی از منکر باید ضمن بیان دقیق و درست خوبی ها و موفقیت ها، نقد منصفانه و دلسوزانه نیز مورد توجه باشد، هرچند که بسیاری برخلاف این رویه عمل می کنند و بسیاری از اقدامات و توفیقات حاصله را نادیده می گیرند.

شاهرخی افزود: تخطئه کردن خدمات و اقدامات ارزشمند دولت و یک جریان با نادیده گرفتن دستاوردها، خیانت به کشور و آرمان ها است چراکه ایجاد یاس و ناامیدی به بهانه مطالبه گری به هیچ وجه زیبنده نیست و مطالبه گری باید منجر به بروز و ظهور آثار مثبت و اثرگذار و تقویت روحیه، امید و انگیزه شود. 

استاندار همدان با اشاره به مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا در کل دنیا از جمله ایران، گفت: مجموعه کشور(مردم و مسوولان) سال سختی را در جریان مقابله با ویروس کرونا داشتند ولی به رغم این مشکلات، اقدامات بسیار مهم و قابل توجهی در حوزه های اقتصادی انجام و موفقیت های بزرگی در حوزه عمران و آبادانی کشور حاصل شده که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

رویداد انتخابات نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است 

شاهرخی در ادامه به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در روزهای پایانی سال پروژه مهم و سرنوشت ساز برگزاری انتخابات سال آینده در کشور آغاز شده، رویدادی که نماد مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار همدان تصریح کرد: در ۴۲ سال گذشته و با برگزاری انتخابات متعدد، مردم با حضوری پرشور و حماسی در پای صندوق های رای به صورت عینی و واقعی نامزدهای موردنظر و اعتماد خود را برای اداره امور کشور انتخاب کردند.

به گفته وی، ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته دچار فرا و نشیب هایی زیادی شده و در این مدت انتخاب افراد برای اداره امور کشور نیز براساس رای، خواست و اراده ملت بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه مردم همواره براساس علاقه و تمایل خود در انتخابات مشارکت کرده و هیچ اجبار و یا ممانعتی برای حضور افراد وجود نداشته است، تصریح کرد: مجریان انتخابات همواره در نهایت امانت داری از رای و نظر مردم صیانت کرده و منتخبین ملت نیز بر همین اساس در دوره ها و دولت های مختلف و با تفکرات و دیدگاه های متنوع براساس میزان و رای مردم انتخاب و مشخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه انتقال قدرت در ایران اسلامی همواره از طریق انتخابات و رای مردم انجام شده است، تاکید کرد: این امر نشان دهنده حاکمیت مردم سالاری دینی و تاثیر عمیق رای و نظر مردم در روند اداره امور کشور است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رسانه های غربی براساس سیاست های دنیای سلطه همواره به دنبال مخدوش کردن انتخابات و مشارکت حداکثری ملت فهیم ایران اسلامی در پای صندوق های رای بوده و هستند، افزود: شیوه اداره کشور همواره با رای مردم انتخاب شده به نحوی که همواره مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده پشتوانه قوی و مشروعیت و مقبولیت بالای نظام جمهوری اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بوده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه یکی از اصول مهم انتخابات مشارکت حداکثری مردم است، گفت: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال هجمه، ایجاد فشار و ناامید کردن مردم برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات است که البته این توطئه نیز همواره در ۴۰ سال گذشته با حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق های رای نقش برآب شده است.

به گفته استاندار همدان، ایجاد امید و تقویت روحیه خودباوری در مردم از طریق تبیین درست و واقعی خدمات و دستاوردهای بزرگ و ارزشمند کشور به ویژه در هشت سال گذشته به رغم تمامی مشکلات و محدودیت ها، موجب حضور پرشور و حماسی مردم در صحنه انتخابات و نمایش اقتدار و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمایش اقتدار و مقبولیت نظام است 

استاندار همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات تاکید دارند، اظهار داشت: تفکر کاهش میزان مشارکت مردم در تضاد جدی با منافع و مصالح ملی و برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب است و مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نیز نمایش پشتوانه و مقبولیت نظام است که همگان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

شاهرخی در ادامه با تاکید بر اینکه اعضای ستاد انتخابات استان همدان از معتمدان و متنفذین برای نام نویسی و حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت کنند، تصریح کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب نوید بخش حضور سلایق متنوع در انتخابات است و برای تحقق این مهم و مشارکت حداکثری مردم باید از همه ظرفیت ها(کلام، قدم و قلم) به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک و محور کار مجریان انتخابات اجرای دقیق قانون و امانتداری است، گفت: مجریان انتخابات براساس قانون، امانت دار رای مردم هستند و در این راستا مسولیت فرمانداران برای جلب اعتماد مردم با هدف افزایش مشارکت بسیار مهم و سنگین است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز