استاندار همدان:

سد کلان ملایر از طرح های شاخص استان همدان است

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۵۶۶۶
سد کلان ملایر از طرح های شاخص استان همدان است
استاندار همدان، گفت: سد کلان ملایر از طرح های شاخص استان همدان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان با ائمه جمعه شهرستان ملایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین آب‌ شرب شهر ملایر، گفت: تا پیش از این نگرانی جدی در مورد آب شرب مردم ملایر وجود داشت که با تکمیل احداث سد کلان ملایر و خط انتقالی که از این سد به شهر کشیده شد، نگرانی‌ها و برخی مشکلات رفع می‌شوند. 

استاندار همدان گفت: با خط انتقالی از این سد به شهر ملایر با تکمیل تصفیه خانه آب که امروز افتتاح خواهد شد شرایط مطلوبی پیش خواهد آمد..

وی در ادامه افزود: با تکمیل و احداث این پروژه، بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهر ملایر تامین خواهد شود.

شاهرخی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و آینده‌نگری که در این طرح شده، تا سال ۱۴۱۵،  گنجایش آن به ۳۰ میلیون متر‌ مکعب، قابل افزایش است، زیرا گنجایش سد کلان تا ۴۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی در این باره افزود: سد کلان ملایر یکی از پروژه‌های خوب  شاخص استان است.

شاهرخی اقدامات وزارت نیرو در کل کشور را قابل تقدیر خواند و گفت:  وزارت نیرو با اقدامات و برنامه‌هایی که در سطح کشور و استان همدام تدوین کرده، توانسته خوش بدرخشد.

استاندار همدان به بخشی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از یک‌صد طرح و پروژه شاخص در استان شناسایی شده و در هرکدام از طرح‌ها در حوزه‌هی مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری به نتایج مطلوب و قابل قبولی دست یافته‌ایم.

شاهرخی گفت : در حوزه کشاورزی تامین آب یکی از مسائل جدی استان همدان و ملایر بود که با ساخت سد کلان ملایر بخش بزرگی از این مشکل رفع شد.

نظر شما