مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان:

فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در استان همدان آغاز شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۰۸:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۹۳۷۹
فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در استان همدان آغاز شد
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان، گفت: فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ابوالقاسم الماسی با اعلام این خبر، گفت: ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا همزمان با سراسر کشور در خرداد ۱۴۰۰ در استان همدان برگزار می شود، علاوه بر آن انتخابات میان دورای مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای هر یک از این انتخابات ها تشکیل هیات اجرایی ضروری است که برای تسهیل این کار، معتمدان منتخب برای هر سه انتخابات(ریاست جمهوری، شوراها و مجلس) مشترک هستند به نحوی که هیات های اجرایی مجزا برای هر یک از این انتخابات تشکیل نخواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: تعداد شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در هر یک از شهرستان های تابعه استان پس از تشکیل هیات اجرایی و با برگزاری جلسه براساس برنامه زمان بندی شده، مشخص و اعلام می شود.

الماسی اظهار داشت: به منظور بررسی میزان آمادگی استان همدان برای انتخابات، رزمایش هایی برگزار می شود تا میزان آمادگی بررسی و کمبودها و نواقص احتمالی نیز برطرف شود.

به گفته وی، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورا برگزار می شود به نحوی که مردم در شهر همدان برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق رای می روند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: همچنین انتخابات شوراها  در ۹۲۰ روستای استان برگزار می شود که در برخی از روستاها پنج نفر و تعدادی هم سه نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی روستا برای دوره ششم انتخاب می شوند.

الماسی اظهار داشت: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان نماینده مردم برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همدان انتخاب خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

نظر شما