رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر خبر داد:

انجام ۲۱ هزار مورد بازرسی در ملایر/ تشکیل ۲ هزار پرونده تعزیراتی

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۹:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۴۱۴۶
انجام ۲۱ هزار مورد بازرسی در ملایر/ تشکیل ۲ هزار پرونده تعزیراتی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از انجام ۲۱ هزار و ۸۹۳ مورد بازرسی طی امسال خبر داد و گفت: در این زمینه ۲ هزار پرونده با ارزش ریالی ۸۸ میلیارد ریال به تعزیرات معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، کامران زنگنه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای مشکل مرغ در شهرستان ملایر با مسئولان فرمانداری و ادارات مربوطه جلساتی تشکیل شد تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه کمبود مرغ در استان نداریم افزود: متاسفانه مشکلی که باعث ایجاد جو روانی کمبود مرغ و ایجاد صف‌های طولانی در بین مردم شده تقاضای بیش از اندازه مصرف و نبود نظارت بر توزیع درست است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی امسال بیش از سال‌های گذشته بوده و خوراک و نهاده‌ها هم می‌رسد گفت: در حال حاضر مرغ به اندازه کافی وجود دارد و در سطح کشور نیز مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه اجازه خروج مرغ زنده از استان داده نشده و مرغ به اندازه کافی وجود دارد افزود: در روز گذشته و امروز حدود یکصد تن هر روز ۵۰ تن شامل ۳۵ تن مرغ گرم و ۱۵ تن مرغ منجمد در سطح بازار شهرستان توزیع شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه تامین مرغ بر عهده کشاورزی جهاد کشاورزی و نظارت آن در سطح خرده‌فروشی‌ها بر عهده وزارت صنعت و معدن است گفت: اولویت اول ما مردم است اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است مردم دنبال مرغ و تقاضای بیش از حد هستند و همین باعث‌ صف‌های طولانی شده است.

وی با بیان اینکه برای روزهای بعدی هم برنامه‌ریزی شده است گفت: مردم باید به اندازه مصرف خرید کنند و نگران نباشند که مرغ یافت نشود، بعد از یکی دو روز تعطیلی در روزهای نوروز دوباره کشتارگاه نسبت به کشتار اقدام می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر در ادامه در خصوص بازرسی‌ها با بیان اینکه گرانی با گرانفروشی تفاوت دارد و برخی اجناس گران شده است گفت: در ماه گذشته ۲۲۷ مورد تخلف به تعزیرات داشتیم.

وی با بیان اینکه ما به اندازه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم داریم تصریح کرد: در این زمینه در راستای نظارت و بازرسی‌ها در شهرستان  ملایر را به هشت منطقه تقسیم کرده‌‌ایم.

 زنگنه با بیان اینکه در حال حاضر در سطح حوزه تنظیم بازار ورود پیدا کرده و صبح و عصر اکیپ‌های ما در سطح بازار هستند گفت: علاوه بر این گشت‌های مشترک نیز با ادارات مربوطه نظارت لازم را بر توزیع مرغ، برنج میوه و سایر اقلام در سطح بازار دارند.

وی اضافه کرد: اکثر مراکز فروش پوشاک و جاهایی که بیشتر فروش دارند تذکر لازم در خصوص نشان دادن فاکتور و آنهایی که برچسب قیمت نداشته داده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار نیز به صورت مستمر تشکیل می‌شود گفت: بیشتر تذکرات ما در ایام کرونا در خصوص مسائل بهداشتی بوده است.

وی در خصوص تولید و توزیع ماسک نیز گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا امروز بیش از ۵ تا ۶ میلیون عدد ماسک با فعالیت بیش از ۵۰ کارگاه در شهرستان انجام شد و ۸۰۰ هزار عدد ماسک رایگان با همکاری اداره صنعت و معدن در بین اقشار ادارات و نهادها توزیع شده است.

۲۰۲ واحد صنعتی معتبر در شهرستان ملایر داریم

زنگنه با بیان اینکه توزیع میوه به میزان یکصد تن پرتقال به قیمت مصوب ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب زرد و سیب قرمز نیز به قیمت ۸ هزار تومان از امروز شروع شد گفت: در این زمینه ۱۰ نقطه در شهر ملایر و چند نقطه در شهرها و بخش‌های تابعه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۸۹۳ مورد بازرسی تا پایان بهمن ماه توسط این اداره انجام شده است تصریح کرد: در این زمینه ۲ هزار پرونده با ارزش ریالی ۸۸ میلیارد ریال به تعزیرات معرفی شده است.

 رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه ملایر از نظر صنعت از استان جلوتر است گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در شهرستان انجام شده و آینده خوب و درخشانی را برای شهرستان ملایر پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جواز تاسیس صادره در سال ۹۹ حدود یک‌میلیارد و ۵۹۴ میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: همچنین در سال جاری ۹ مورد پروانه بهره‌برداری با ۲۰۶ میلیارد و ۱۸۰ نفر اشتغال انجام شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه ۲۰۲ واحد صنعتی معتبر در شهرستان ملایر داریم تصریح کرد: ۱۰ واحد امسال با ۱۳۲ نفر اشتغال احیا شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های بزرگ صنعتی در ملایر گفت: ۱۱ طرح بزرگ که هشت طرح آن صنایع معدنی است در دست اجراست؛ این طرح‌ها با ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان و یک‌هزار و ۴۹۵ نفر اشتغالزایی در حال انجام است که طی یک یا دو سال آینده اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز