نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

شهید سلگی به معنای واقعی ولایت پذیر بود

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۶:۲۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۸۲۶۷
شهید سلگی به معنای واقعی ولایت پذیر بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: شهید سلگی به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر بود و دغدغه انقلاب داشت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید حاج میرزا سلگی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تقریظ و در فرمایشات خود بر شخصیت بزرگ این شهید تاکید داشتند که بیانگر این است که شهید سلگی یک نعمت برای استان همدان بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره این فرمانده شهید افزود: پس از شهادت شهید سلگی در سال گذشته، امکان برگزاری مراسم شایسته ای برای این شخصیت فراهم نبود اما امسال باید با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، ضمن تکریم خانواده شهید سلگی، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را زنده نگه داریم.

امام جمعه همدان شهید سلگی را یک چهره ملی برشمرد و بیان کرد: استان همدان دارای شخصیت‌هایی برجسته‌ای در سطح ملی است که باید به خوبی به جامعه معرفی تا مردم با شخصیت، شجاعت‌ و رشادت‌های آنها آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهید سلگی نگران جوان‌های انقلابی بود، عنوان کرد: راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد، معتقد بر حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف مدیریتی بود و این موضوع را بارها ثابت کرده بود.

وی تصریح کرد: در برخورد با این شهید بزرگوار، انسان سلامت نفس ایشان را احساس می‌کرد که حتی اگر فعالیت سیاسی هم انجام می‌داد، تحت تاثیر این سلامت نفس بود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه امیدواریم به وظیفه خودمان در قبال این بزرگان که برای انقلاب خون دل‌های فراوانی خورده‌اند عمل کنیم، گفت: این الگوها را باید به جامعه و به ویژه نسل جدید معرفی کنیم، چرا که رشادت‌های این بزرگان در انقلاب اسلامی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی‌ها و شهید سلگی‌ها الگوی تمام عیار رفتارهای دینی و انسانی هستند، عنوان کرد: امروز دست ما پر است از این افراد که باید با افتخار نه تنها در ایران که در سراسر عالم آنها را معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که کدام مکتب توانسته تا به حال چنین شخصیت‌هایی را تربیت کند، گفت: شهید سلگی‌ها، رستم‌های واقعی هستند که همه ما آنها را دیده‌ایم و در همین مملکت تربیت شده‌اند و امروز باید این بزرگان به دنیا معرفی شوند.

سردار حاج‌میرزا محمد سلگی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب « آب هرگز نمی میرد" ۱۴ فروردین ۹۹ پس از سالها درد به دلیل جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

حاج میرزا محمد سلگی متولد نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۳۵ از روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.

کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" داستانی مستند از خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت.

وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز