مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

واکسیناسیون ۷ میلیون راس دام طی سال گذشته در همدان

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۱:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۹۷۲۹
واکسیناسیون ۷ میلیون راس دام طی سال گذشته در همدان
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون ۷ میلیون راس دام طی سال گذشته در همدان خبر داد و گفت: کانون‌های بیماری‌های دامی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمودرضا رسولی از کاهش کانون‌های بیماری دامی طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار‌ کرد: با اقدامات پیشگیرانه نظیر واکسیناسیون، ضدعفونی، آموزش و... تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی همدان نسبت به سال ۹۸ کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در این سال شاهد کاهش ۵۰ درصدی کانون‌های بیماری‌ واگیر دامی آبله، شاربن، تب برفکی، هاری، طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) لمپی اسکین و... بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: سال گذشته بیش از ۷ میلیون راس دام سبک و سنگین در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دامی و مشترک با انسان و نیز به منظور ایمن‌سازی واکسینه شدند.

وی این اقدام را حاصل تلاش های موثر، مستمر و شبانه‌روزی پرسنل دامپزشکی استان دانست و گفت: این نیروهای خدوم به عنوان یکی از ارکان سلامت جامعه نقش موثری دارند و قدردان زحمات آنها هستیم.

رسولی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای ما با اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام‌ها توانسته‌اند از همه‌گیری بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، استان همدان را مصون نگه دارند.

نظر شما